Οι σύγχρονες επιστημονικές αναζητήσεις δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο να έχουν τα παιδιά πρωτοβουλία, να εργάζονται με ποικιλία κειμένων (έντυπων και ψηφιακών) με στόχο να είναι σε θέση να τα κρίνουν, να αντλούν τις απαραίτητες πληροφορίες για να συνθέτουν όσο το δυνατόν πρωτότυπα δικά τους κείμενα. Δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην καλλιέργεια συνεργατικών και κριτικών ικανοτήτων. Δεν δίνεται βαρύτητα στη γραμματική ως ύλη αλλά ως οργανικό στοιχείο στη κατανόηση, ερμηνεία και κριτική των κειμένων αλλά και ως απαραίτητη γνώση, οργανικά ενταγμένη στις δικές τους δημιουργίες. Βασικός άξονας όλων των προτάσεων είναι η εστίαση στην καλλιέργεια μαθητικών ταυτοτήτων που θα ανταποκρίνονται σε έναν κόσμο απρόβλεπτο και ραγδαία μεταβαλλόμενο και όχι σε έναν κόσμο δεδομένο και γνωστό, αφού ο δεύτερος δεν υπάρχει πια. Είναι προφανές ότι μια τέτοια κατεύθυνση δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί με τη λογική της ύλης και των σχολικών βιβλίων, όπως είναι γνωστά στον τόπο μας.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ