Η Ιαπωνία και η Κορέα αντεπιτίθεται. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ανατολής ετοιμάζει μπαράζ μοντέλων, που θα

φέρουν… αϋπνίες στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με τετράτροχες προτάσεις που θα αλλάξουν τον «χάρτη» των βιτρινών στις αντιπροσωπείες.  Για παράδειγμα, η Toyota, έστω και καθυστερημένα είναι έτοιμη να λανσάρει στην αγορά το νέο Yaris. Εκτός από τη φρέσκια σχεδίαση και το πλουσιότερο τεχνολογικό επίπεδο, το ιαπωνικό μοντέλο θα φέρει κινητήρες βενζίνης αλλά και το δημοφιλές υβριδικό σύνολο, που πλέον θα αποδίδει 116 ίππους.  Επίσης, θα εμπλουτίσει την γκάμα της με το νέο RAV4 Plug-in Hybrid, το καινούργιο Hilux, ενώ θα γίνει «απόπειρα» επαναλανσαρίσμος του νέου Mirai, του υδρογονοκίνητου μοντέλου, που κυκλοφορεί από το 2015 και περιμένουμε τη νέα του γενιά το 2021.

Ακρως ενδιαφέρουσα θα είναι και η πρόταση της ιαπωνικής φίρμας, με το νέο Yaris Cross, με μήκος που φτάνει στα 4.18 μέτρα, όντας μια απόπειρα της φίρμας να εισέλθει πιο δυναμικά στην κατηγορία των μικρών crossovers. Το Yaris Cross θα φέρει υβριδικό σύστημα με βενζινοκινητήρα 1.5 λτ και ηλετροκινητήρα και με συνδυαστική απόδοση 116 ίππων. Στη μικρομεσαία κατηγορία η Hyundai προτίθεται να «παίξει» σημαντικό ρόλο με τη νέα γενιά του i20, που φέρει νέα εμφάνιση, πλήρως αναβαθμισμένες τεχνολογίες και για πρώτη φορά υβριδική έκδοση. Ειδικότερα, θα φέρει ήπιο υβριδικό σύνολο, συνδυαστικά με τον 1.000αρη κινητήρα βενζίνης που θα αποδίδει 120 ίππους. Ακόμη πιο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υβριδική εκδοχή του Kona της Hyundai, που ήδη κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, ενώ η γκάμα του συγκεκριμένου μοντέλου αναμένεται να ενισχυθεί και από την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του.

Θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, από πλευράς μπαταριών,  – 39,2 και 64 kWh – με το μεγάλο του ατού να εντοπίζεται στην αυτονομία του, όπου η πιο ισχυρή έκδοση θα αγγίζει τα 449 χιλιόμετρα! Το νέο μικρό SUV θα φορτίζεται και σε ταχυφορτιστή που μέσα σε 54 λεπτά θα εξασφαλίζει το 80% της αυτονομίας του. Το τσουνάμι των νέων μοντέλων αφορά και την Kia, που θα λανσάρει το νέο Picanto και το Rio στο εγγύς μέλλον.

Πιο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υβριδική plug – in έκδοση του XCeed, με σύμμαχο ένα εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, αποτελούμενο από έναν κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.6 λίτρων και ένα ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 60 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 141 ίππους.