Η Smart μπορεί να δημιούργησε με το fortwo τη δική της κατηγορία, με εξαιρετικές εμπορικές περγαμηνές εδώ και δύο δεκαετίες, ο ανταγωνισμός όμως δυσκολεύτηκε σημαντικά να ταράξει το γερμανικό στρατόπεδο, με μοντέλα που πάντα ακολουθούσαν τα 2,5 μέτρων οχήματα της Mercedes-Benz.

Σήμερα, η ηλεκτροκίνηση δίνει ένα ισχυρό κίνητρο σε αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες να επανεξετάσουν τα μοντέλα-σφήνες, που μπορούν να κινηθούν μέσα στην πόλη με την ευελιξία μιας μοτοσικλέτας και να φουλάρουν με ρεύμα, εκπέμποντας μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ηδη η Renault προσφέρει το Ζοe στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, το μικρό ηλεκτρικό όχημα που μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ στην ίδια τεχνολογική φιλοσοφία θα κινείται και το Citroen Ami, που παρουσιάστηκε λίγο πριν από την πανδημία με τα εξής χαρακτηριστικά: μήκος 2,4 μέτρα, βάρος 485 κιλά, και τη δυνατότητα να το οδηγούν (στη Γαλλία) ακόμη και οι ανήλικοι, άνω των 14 ετών, μιας και η τελική ταχύτητά του δεν ξεπερνά τα 45 χλμ./ώρα.

Φορτίζεται σε 3 ώρες και εξασφαλίζει αυτονομία 70 χιλιομέτρων, υπεραρκετή για τις αστικές μετακινήσεις. Μάλιστα, στη Γαλλία, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το αποκτήσουν μέσω χρονομίσθωσης, με 19 ευρώ τον μήνα και προκαταβολή 2.500 ευρώ. Την «ανεκμετάλλευτη» αγορά των microcars γλυκοκοιτάζουν και άλλες εταιρείες, όπως η Kia που επιθυμεί να λανσάρει τα επόμενα χρόνια αυτοκίνητα στο μέγεθος του Citroen Ami. Ηδη η Kia συνεργάζεται με μια άγνωστη φίρμα, την Kanoo, που εξειδικεύεται στα αυτοκίνητα… τσέπης. Πριν από δύο χρόνια, το φως της δημοσιότητας είδε και το Microlino, ως ο απόγονος του θρυλικού BMW Isetta!

Στο παιχνίδι των microcars αναμένεται να εισέλθουν στο εγγύς μέλλον και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με πεδίο μάχης τις δελεαστικές τιμές, κάτω από τα 8.000 ευρώ! Σε κάθε περίπτωση, τα microcars θα προσφέρονται με τον πιο προηγμένο τρόπο απόκτησης, του car sharing, της δυνατότητας κοινοχρησίας του αυτοκινήτου για όσες ώρες απαιτούνται από τους χρήστες, κυρίως σε αστικό περιβάλλον. Μάλιστα, στη χώρα μας τη δυνατότητα να νοικιάζουν αυτοκίνητο ακόμη και για ένα λεπτό θα δίνει η Avis, όντας η πρώτη εταιρεία που φέρνει στην Ελλάδα την υπηρεσία car sharing.