Mπαράζ δοκιμών συνεχίζει να πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος φορέας Euro NCAP σε όλα τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν, για το… καλό μας και κυρίως για την ασφάλειά μας. Το τελευταίο κύμα δοκιμών – που περιλαμβάνει εκτός από τα κρας τεστ και δοκιμές στα συστήματα υποβοήθησης αξιολογώντας την απόδοσή τους – αφορούσε το νέο Opel Corsa, το Mazda CX-30, την επερχόμενη Mercedes GLB, καθώς και το μεγάλο SUV, το Ford Explorer. Τρία μοντέλα πήραν πέντε αστέρια, ενώ το Corsa πέτυχε τέσσερα αστέρια. Το Mazda CX-30 πέτυχε και ένα ρεκόρ: κατάφερε στον τομέα προστασίας ενηλίκων να πιάσει το εκπληκτικό 99%, ρεκόρ που κατείχε έως σήμερα ηAlfa Romeo Giulia με 98%. Το Opel Corsa που έλαβε τέσσερα αστέρια στις επιμέρους δοκιμές πέτυχε 84% στην προστασία επιβατών, 86% στην προστασία παιδιών, 66% στην προστασία πεζών και 69% στα επικουρικά συστήματα. Ολα τα μοντέλα δοκιμάζονται πλέον με τα νέα και πιο αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης δοκιμών σύγκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, που ισχύουν από το 2018. Συγκεκριμένα, ο ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμάζει τα μοντέλα και τα βαθμολογεί σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη είναι η προστασία ενηλίκων που παρέχεται έπειτα από μια πρόσκρουση με σταθερό εμπόδιο, ενώ σημαντική θεωρείται και η προστασία των παιδιών που παρέχεται από τα νέα μοντέλα, ως η δεύτερη κατηγορία. Οι άλλες δύο κατηγορίες είναι η προστασία πεζών – όταν δηλαδή το αυτοκίνητο χτυπήσει έναν πεζό – αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης, όπως το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος κ.ά. Ανάμεσα στα συστήματα που προλαμβάνουν ή μειώνουν τις επιπτώσεις ενός ατυχήματος είναι το σύστημα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας με τη διακριτική επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης όταν το όχημα ξεφεύγει από τη διαγράμμιση και η ανίχνευση των ορίων ταχύτητας, εμφανίζοντάς τα στα όργανα του οχήματος. Για παράδειγμα, το νέο Mazda CX-30 πέτυχε εντυπωσιακές επιδόσεις και στις τέσσερις κατηγορίες δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP χάρη στην υψηλή ακαμψία του αυτοκινήτου και την απορρόφηση δύναμης σύγκρουσης, τη μεγάλη γκάμα εξελιγμένων τεχνολογιών, ενώ σημαντική στην ασφάλεια του αυτοκινήτου είναι και η συμβολή του συστήματος i-Activsense, που βοηθά τον οδηγό στον εντοπισμό ενδεχόμενων κινδύνων και περιορίζει τις επιπτώσεις και τους τραυματισμούς από μια σύγκρουση. Yψηλές επιδόσεις στις επιμέρους κατηγορίες πέτυχε και η νέα Mercedes-Benz GLB, τόσο στην προστασία των επιβατών – με ποσοστό 92% – όσο και στην προστασία των παιδιών με ποσοστό 88%. Στην προστασία των πεζών το ποσοστό ήταν 78%, ενώ στα συστήματα υποβοήθησης ήταν στο 74%.