Η Apple είναι η εταιρεία που έχει τη μάρκα ή το εμπορικό σήμα με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο, καθώς η αξία αυτή υπολογίζεται σε 234 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας ακόμα και το ΑΕΠ της Ελλάδας. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Google με αξία 167 δισ. και ακολουθεί η Amazon με 125 δισ. δολάρια. Μάλιστα η Amazon είδε φέτος την αξία της κυριολεκτικά να εκτοξεύεται, καθώς η αξία του εμπορικού της σήματος αυξήθηκε κατά 24% σε σύγκριση με πέρυσι.

Αυτό προκύπτει από τη λίστα των εταιρειών με τη μεγαλύτερη αξία των προϊόντων τους σε όλον τον κόσμο, που κατάρτισε η εταιρεία μάρκετινγκ Interbrand. Η Interbrand ειδικεύεται στη διαχείριση, στην προώθηση και στη διαφήμιση εταιρειών, εμπορικών σημάτων και προϊόντων τους.

Οπως σημειώνει η εταιρεία, η συνδυασμένη συνολική αξία των 100 εταιρειών με τη μάρκα που έχει τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο φτάνει το 2019 τα 2,14 τρισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση κατά 5,7% σε σύγκριση με το 2018. Στις νεοεισερχόμενες στη λίστα εταιρείες περιλαμβάνονται οι Uber (87η θέση) και LinkedIn (98η θέση). Η Dell ξαναμπήκε στη λίστα (63η θέση). Το Facebook υποχώρησε από την πρώτη δεκάδα, καθώς από την 9η θέση βρέθηκε στη 14η φέτος. Τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας της σε ποσοστιαία βάση (25%) ανάμεσα στις 100 εταιρείες κατέγραψε η Mastercard που βρέθηκε από την 70ή στην 62η θέση.

Το Facebook μπήκε για πρώτη φορά στη σχετική λίστα με την ονομασία Best Global Brands το 2012, στην 69η θέση. Τα επόμενα πέντε χρόνια η αξία του εμπορικού σήματος της εταιρείας κατέγραψε συνεχή αύξηση. Στο αποκορύφωμά της το 2017, το Facebook κατατάχθηκε στην 8η θέση με αξία μάρκας 48,19 εκατ. δολαρίων. Το 2018 βρέθηκε στην 9η θέση και τώρα βρίσκεται στη 14η θέση με αξία 39,86 δισ. δολ.

Η έκθεση της εταιρείας έδειξε επίσης ότι η βιομηχανία ειδών πολυτελείας και λιανικής εξακολουθεί να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος σε όλον τον κόσμο. Στο Top 100 βρέθηκαν εννέα μάρκες ειδών πολυτελείας. Σύμφωνα με την Interbrand o τομέας αυτός καταγράφει τον υψηλότερο μέσο ρυθμό αύξησης της αξίας του εμπορικού σήματος σε ετήσια βάση. Το ποσοστό αυτό της αύξησης ανέρχεται σε 11% για το 2019. Η εταιρεία σημειώνει ότι οι πιο επιτυχημένες μάρκες στον χώρο πολυτελείας είναι εκείνες που έχουν προσαρμοστεί στις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται στην παγκόσμια αγορά, συμπεριλαμβανομένης και της επιτυχίας που καταγράφουν στην προτίμηση μιας νεότερης καταναλωτικής βάσης. Οι πιο νέοι αυτοί καταναλωτές έχουν στυλιστικά γούστα τα οποία έχουν αλλάξει από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 και μετά. Επίσης οι καταναλωτές αυτοί χρησιμοποιούν πολύ την τεχνολογία για να επιλέξουν και να αγοράσουν τα προϊόντα τους.

Η Gucci βρέθηκε στην 33η θέση, με την αξία της μάρκας να φτάνει τα 15,95 δισ. δολάρια. Η εταιρεία κατέγραψε επιτυχία στις πωλήσεις ειδών πολυτελείας παρουσιάζοντας αύξηση της αξίας της μάρκας κατά 23%. Αλλες μεγάλες μάρκες είναι η Louis Vuitton που βρέθηκε στη 17η θέση με αξία 32,2 δισ. δολ. και η Chanel στην 22η θέση με αξία 22,1 δισ. δολ.

Η λίστα άρχισε να καταρτίζεται για πρώτη φορά το 2000. Οπως σημειώνει η Interbrand, μόνο 31 μάρκες από την πρώτη έκθεση του 2000 παραμένουν στη σχετική λίστα σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των Disney, Nike και Gucci. Η Coca-Cola και η Microsoft είναι οι μόνες μάρκες που έχουν μείνει στις 10 κορυφαίες θέσεις της λίστας.

Το 2001, το πρώτο έτος κατά το οποίο η σχετική λίστα περιελάμβανε 100 μάρκες, η συνολική αξία των 100 μεγαλύτερων εμπορικών σημάτων ανερχόταν σε 988 δισ. δολ.