Τα πρώτα αυτοκίνητα διέθεταν πριν από περίπου 30 χρόνια τον αερόσακο οδηγού και έξτρα τον αερόσακο συνοδηγού. Αργότερα προστέθηκαν οι πλαϊνοί, μετά ήρθαν της κουρτίνας και πλέον τα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν υποχρεωτικά και αερόσακους στα πόδια. Σύνολο εννιά! Και όμως, η ZF ετοιμάζεται να κατασκευάσει και αερόσακους που θα τοποθετούνται στην εξωτερική πλευρά του αυτοκινήτου και όπως φαίνεται πολύ σύντομα θα εφαρμοστούν στα αυτοκίνητα της επόμενης γενιάς με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Θα μπορούν να ανοίγουν μέσα σε ελάχιστα χιλιοστά του δευτερολέπτου μόλις εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης. Γι' αυτόν τον λόγο το αυτοκίνητο θα είναι... ζωσμένο με κάμερες, λογισμικό και άλλα, ώστε ο εξωτερικός αερόσακος να ανοίγει λίγο πριν γίνει το κακό.


Volvo με κόφτη από το 2020


 Αίσθηση προκάλεσε πριν από λίγες ημέρες το γεγονός ότι τα μοντέλα της Volvo από το 2020 θα έχουν περιοριστή ταχύτητας στα 180 χλμ./ώρα. Φυσικά, η απόφασή της μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς η σουηδική φίρμα θέλει με κάθε τρόπο να πετύχει μια δέσμευσή της - που είχε ανακοινώσει πριν από λίγα χρόνια - και η οποία ανέφερε ότι έως το 2020 κανένα μοντέλο της δεν θα εμπλακεί σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα ή και δυστύχημα. Το πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Volvo παραδέχεται πως ο άνθρωπος δεν μπορεί να αναγνωρίσει τους κινδύνους που δημιουργούνται όταν τρέχει με εξαιρετικά υψηλή ταχύτητα.

Τα αυτοκίνητα επικοινωνούν

H τεχνολογία μέσω της οποίας τα αυτοκίνητα θα επικοινωνούν μεταξύ τους - ώστε να αποφεύγεται για παράδειγμα ενδεχόμενη σύγκρουση (κάτι σαν την τεχνολογία των αεροπλάνων όταν το ένα πλησιάζει το άλλο) - είναι εδώ και πολλά χρόνια γνωστή. Πλέον, τη συγκεκριμένη τεχνολογία (V2V) θα φέρουν και τα μοντέλα της Toyοta τα οποία θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, καθώς και με τα μοντέλα της θυγατρικής Lexus. H επικοινωνία θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο και απώτερος στόχος είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Πριν από λίγο καιρό, η Ford είχε παρουσιάσει παρόμοια τεχνολογία συνδεδεμένων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας θα καταργούνται τα φανάρια, αφού τα ΙΧ θα μπορούν να ρυθμίζουν την προτεραιότητα χωρίς καμία παρέμβαση σηματοδότη.