«Η Ferrari θα ήθελε να ευχαριστήσει τον Μαουρίτσιο για την πολύτιμη συμβολή του στην ομάδα τα τελευταία χρόνια. Θα θέλαμε να του ευχηθούμε τα καλύτερα στις μελλοντικές του ενέργειες». Με μια λακωνική δήλωση, η Ferrari ευχαρίστησε τον Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, τον άνθρωπο-ορχήστρα στην αγωνιστική ομάδα της ιταλικής φίρμας, που αποτελεί από την περασμένη Τρίτη παρελθόν για τον κόσμο της Σκουντερία. Τη θέση του πήρε δίχως πολλές χρονοκαθυστερήσεις ο Ματίας Μπινότο, που βρίσκεται στη Σκουντερία σχεδόν 25 χρόνια!

Πάντως, οι αιτίες αποχώρησης του Αριβαμπένε είναι συγκεκριμένες.

Αιτία νούμερο ένα: Ο Αριβαμπένε έφυγε από τη Ferrari, μιας και ο Τζον Ελκαν (ιδιοκτήτης της ομάδας και εγγονός του Ανιέλι) χρέωσε τη χλιαρή εικόνα των μονοθεσιών της περσινής σεζόν στον… διωγμένο αγωνιστικό διευθυντή. Να σημειωθεί ότι, τόσο τα αφεντικά της ομάδας, όσο και ο ίδιος ο Αριβαμπένε έδιναν υψηλά ποσοστά επιτυχίας στην κατάκτηση του περσινού πρωταθλήματος. Κάτι που τελικώς δεν συνέβη και σε αυτές τις περιπτώσεις ο «καπετάνιος» χρεώνεται πρώτος την αποτυχία.

Αιτία νούμερο δύο: Ο Αριβαμπένε έφυγε από την ομάδα επειδή βάζει πλώρη για άλλες ομάδες, αλλά πολλοί είναι αυτοί που προβλέπουν – από την πρώτη ώρα της αποχώρησής του – ότι τα αφεντικά της Ferrari θα το μετανιώσουν και δεν αποκλείεται να επιστρέψει μόλις δουν τα σκούρα. Ο 61χρονος ήταν διευθυντής της ομάδας από το 2014. Μάλιστα, την άμεση αντικατάσταση του Αριβαμπένε επιθυμούσε και ο αείμνηστος πρώην πρόεδρος της Ferrari, ο Σέρτζιο Μαρκιόνε – λίγους μήνες πριν από τον αιφνίδιο θάνατό του το περασμένο καλοκαίρι. Πάντως, ο Μπινότο, που είναι επισήμως ο νέος διευθυντής της ομάδας, βρίσκεται στην κόκκινη ομάδα από το 1995, ενώ το τελευταίο διάστημα είχαν φουντώσει οι φήμες που ανέφεραν ότι αμφότεροι (Αριβαμπένε και Μπινότο) βρίσκονταν όλο και πιο συχνά στα μαχαίρια εξαιτίας των διαφωνιών τους με επίκεντρο τη στρατηγική της ομάδας και των συσσωρευμένων προβλημάτων που έθεσαν εκτός ανταγωνισμού τα μονοθέσια στα τελευταία γκραν πρι.

Ανησυχίες

Σαφώς, το μπαράζ αλλαγών στην ιταλική ομάδα προκαλεί έντονες ανησυχίες στους οπαδούς της ιταλικής φίρμας αλλά και στην ίδια την ομάδα. Οπως το πόσο γρήγορα θα είναι ετοιμοπόλεμα τα ανανεωμένα μονοθέσια των Ιταλών, πώς θα συντονιστεί η νέα ομάδα οδηγών (με την αντικατάσταση του Ράικονεν από τον «έφηβο» Λεκλέρκ), με όλα τα παραπάνω να έχουν κοινό παρανομαστή τις αδιαπραγμάτευτες απαιτήσεις  της οικογένειας Ανιέλι, που θα θέσει ακόμη πιο υψηλούς στόχους στον νέο διευθυντή αλλά και στο οδηγικό δίδυμο.

O νέος διευθυντής θα πρέπει πρωτίστως να εντάξει ταχύτατα στην ομάδα το νέο μέλος της Σκουντερία, τον 21χρονο Σαρλ Λεκλέρκ. Οι απαιτήσεις της Ferrari από τον Λεκλέρκ αναμένονται να είναι πολλές και πιθανόν αγχωτικές – λόγω της απειρίας του. Ο συμπαθέστατος Μονεγάσκος αντικατέστησε στο τέλος της περσινής σεζόν τον Κίμι Ράικονεν και πλέον ο Σεμπάστιαν Φέτελ θα πρέπει να «δέσει» γρήγορα με τον Λεκλέρκ – που πολύ πιστεύουν ότι είναι του χεριού του.

Η Ferrari πάντως ποντάρει στον Λεκλέρκ, αναφέροντας ότι είναι ένας ελπιδοφόρος οδηγός, που έχει ταλέντο, με μοναδικό μειονέκτημα την έλλειψη εμπειρίας – το ντεμπούτο του το πραγματοποίησε πέρυσι με την ομάδα της Αlfa Romeo και τα 20 περσινά γκραν πρι απλώς του έδωσαν την ευκαιρία να πάρει μια πρώτη μυρωδιά από τις πίστες και τα ελαστικά.

Τις επόμενες εβδομάδες η ιταλική φίρμα, όπως και οι υπόλοιπες ομάδες, θα ανακοινώσουν τις ημερομηνίες παρουσίασης των νέων μονοθεσίων τους, τα οποία θα πρέπει να είναι έτοιμα λίγο πριν από τις πρώτες δοκιμές και φυσικά να έχουν κλείσει κάθε τεχνική εκκρεμότητα έως τις 17 Μαρτίου, που θα έχουμε και το παρθενικό γκραν πρι της χρονιάς, παραδοσιακά από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας.