Τα πυρά των Χούθι πλήττουν και τον Πειραιά που χάνει φορτία, αλλά και τις ελληνικές επιχειρήσεις που καλούνται να καταβάλουν υψηλό τίμημα για τα προϊόντα που περιμένουν από την Ασία, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν σε ποσοστό σχεδόν 90% την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και χαράσσουν ρότα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Ετσι τα μεγάλα «κοντεϊνεράδικα» που έπιαναν Πειραιά φτάνουν στη Ευρώπη μέσω Αφρικής και προσεγγίζουν λιμάνια της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπως και της Ταγγέρης του Μαρόκου, από τα οποία μεταφορτώνουν τα εμπορεύματα για Πειραιά σε μικρότερα πλοία (feeder), κάτι που πριν από την κρίση στην Ερυθρά έκαναν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Επίσης η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει τις χρεώσεις για τα «κουτιά» στα ύψη καθώς ο ναύλος προς τον Πειραιά για ένα container έχει ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν την από κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού.

Τα 5 εκατ. «κουτιά» θα πρέπει να τα ξεχάσουμε, ιδιαίτερα εάν η κρίση συνεχιστεί, καθώς ο Πειραιάς θα χάσει από τη μεταφόρτωση και θα πρέπει να στραφεί σε νέες αγορές, όπως η Βόρεια και Νότια Αμερική και Αφρική για να διατηρήσει φορτία, αναφέρει στα «ΝΕΑ» άνθρωπος που έχει πολύ καλή εικόνα του λιμανιού.

Πλήγμα

Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ, ενώ η προβλήτα Ι του ΟΛΠ έχει μικρότερο πρόβλημα καθώς ένα μέρος του φορτίου της είναι τοπικό και εξυπηρετείται κυρίως από τη MSC, η οποία συνεχίζει να «φτάνει» μέχρι τον Πειραιά, έστω και με καθυστερήσεις λόγω του περίπλου της Αφρικής.

Πάντως η κρίση στην Ερυθρά δεν φαίνεται να «πρόλαβε» να «γκριζάρει» την εικόνα του λιμανιού για τη χρήση 2023 καθώς οι εκτροπές των πλοίων ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις για το σύνολο του 2023, η διακίνηση containers από το λιμάνι του Πειραιά αυξήθηκε κατά περίπου 2%, καθώς οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ κατέγραψαν μια αύξηση περί το 5%, ενώ η προβλήτα Ι κατέγραψε μείωση. Με τα αποτελέσματα αυτά ο Πειραιάς διατηρεί το 2023 την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, αναφέρουν κύκλοι του λιμανιού. Το 2022 ο Πειραιάς είχε διακινήσει κάτι λίγο πάνω από 5 εκατ. teu.