Δίχως αμφιβολία, εκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιούν στα προφίλ τους φωτογραφίες που είναι πολύ παλιές, δίχως να αντιπροσωπεύουν την τωρινή τουης εμφάνιση.

Σήμερα, πολλοί θέλουν να δημιουργούν πολλαπλές εντυπώσεις σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες, από το WhatsApp έως το Instagram, το LinkedIn και όχι μόνο. Το καθένα αντιπροσωπεύει μια διαφορετική πτυχή του εαυτού μας, ή μια βιτρίνα.

Θα μπορούσε ποτέ μια φωτογραφία να λειτουργήσει σε όλες τις πλατφόρμες, δηλαδή η ίδια φωτογραφία που χρησιμοποιεί κάποιος στο LinkedIn για επαγγελματικούς λόγους, να είναι η ίδια με αυτή που έχει στο Tinder για να γνωρίσει κάποιον ή κάποια;

Μπορεί μεν η προσαρμογή του εαυτού σας για κάθε ρύθμιση να φαίνεται λογική προσέγγιση, αλλά το λάθος μάλλον που πρέπει να αποφεύγουμε είναι να βάζουμε φωτογραφίες μας πολύ παλιότερες, σύμφωνα με ειδικούς.

Παρουσιάζοντας στον κόσμο μια εικόνα όπου φαίνεστε πολύ νεότεροι, υποστηρίζει η Rebecca Rose στους Financial Times, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα για την εξέλιξη της καριέρας σας.

Μια συνάδελφος της Rose η οποία έχει την ίδια φωτογραφία στο LinkedIn για πολλά χρόνια είπε: «Συνεχίζω να σκέφτομαι ότι πρέπει πραγματικά να την αλλάξω -οι άνθρωποι θα πιστεύουν ότι είμαι εντελώς ψεύτικη όταν με συναντούν τώρα- αλλά μου φαίνεται σαν μια μικρή χρονοκάψουλα που διστάζω να εγκαταλείψω».

«Είμαστε τόσο συνηθισμένοι οι άνθρωποι να φαινόμαστε πιο λαμπεροί και νεότεροι στις φωτογραφίες του προφίλ μας -είτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε για δουλειά- που ένα ορισμένο ποσοστό «απογοήτευσης» οφείλεται στο γεγονός ότι ο κόσμος θα τους γνωρίσει από κοντά» λέει η Rose.

Ειδικά, όσον αφορά τις επαγγελματικές «βιτρίνες», είναι ακόμη πιο επικίνδυνο η εικόνα μας να παραμείνει άψογη από ό,τι στα προφίλ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κυρίως επειδή υποδηλώνει ότι είμαστε επαγγελματικά «ανενεργοί», λέει η ίδια.

«Συστήνω πάντα στους ανθρώπους να ενημερώνουν τις εικόνες του προφίλ τους ανά τρίμηνο», λέει ο Doren Gabriel, Διευθύνων Σύμβουλος της DG Corporate, μιας εταιρείας επαγγελματιών φωτογράφων. Όπως δηλαδή θα πρέπει να συνεχίσετε να ενημερώνετε το προφίλ σας με τα τελευταία σας επιτεύγματα, η φωτογραφία του προφίλ σας θα πρέπει επίσης, ιδανικά, να αντικατοπτρίζει τις μεταβαλλόμενες εποχές, εξήγησε ο Gabriel.

Είτε τραβάτε μια φωτογραφία για έναν ιστότοπο γνωριμιών, όπως το Tinder, είτε για το προφίλ της εταιρείας στην οποία δουλεύετε, αυτό που είναι κρίσιμο, λέει ο Gabriel, είναι να προσπαθείτε να παρουσιάζετε πάντα την καλύτερη ενημερωμένη εκδοχή του εαυτού σας. Είναι πολύ άσχημο να δείχνει κάποιος άθλιος με άσχημα μαλλιά πιστεύει ο Gabriel. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι το παν, επιμένει. «Χρειάζονται δύο με τρία δευτερόλεπτα για να σχηματιστεί η εντύπωση για κάποιον».

Όποια εικόνα και να επιλέξετε, λέει η Rose, θα αποκαλύψει κάτι για εσάς, «ακόμα κι αν είστε από εκείνους τους ενοχλητικούς ανθρώπους που αποφεύγουν εντελώς τις φωτογραφίες προφίλ ή που πιστεύουν ότι η απάντηση είναι ένα χαριτωμένο προσαρμοσμένο avatar».