Δεκάδες θέσεις στάθμευσης για ποδήλατο κατά μήκος του ποδηλατόδρομου Γκάζι-Φάληρο είναι διαρκώς κενές. Ουδείς τις χρησιμοποιεί για να σταθμεύσει εκεί το ποδήλατό του.

Κι αυτό δεν συμβαίνει τώρα αλλά εδώ και 8 χρόνια που λειτουργεί ο ποδηλατόδρομος. Αν οι αρχές, η Πολιτεία και οι Δήμοι είχαν φροντίσει να δημιουργήσουν ένα δίκτυο ποδηλατόδρομων, αν είχαν προχωρήσει σε γενναίες υποδομές για το ποδήλατο, ώστε να περιοριστεί η μετακίνηση με το αυτοκίνητο, τότε ίσως αυτές οι θέσεις στάθμευσης να είχαν μία χρησιμότητα.

Προς το παρόν αυτό δεν συμβαίνει και δεν πρόκειται να συμβεί ούτε στο άμεσο μέλλον. Θα χρειαστούν πολλά μα πάρα πολλά χρόνια για να γίνει το ποδήλατο στις ελληνικές μεγαλουπόλεις, όχι βασικό, αλλά  έστω ένα εναλλακτικό μέσο για τις μετακινήσεις των πολιτών.

Κι όμως οι αυτές οι θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου – που τώρα είναι ουσιαστικά άχρηστες –  θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν αν τοποθετούνταν αλλού. Μία πρόταση είναι τα σχολεία. Γιατί να μην δοθούν στα σχολεία ώστε να ενθαρρύνουν μαθητές και εκπαιδευτικούς να μετακινούνται με ποδήλατο; Θα μπορούσαν κάλλιστα να τοποθετηθούν μέσα στις σχολικές αυλές (σε κατάλληλα σημεία) για να μην υπάρχει μάλιστα και κίνδυνος κλοπής των ποδηλάτων. Η αρχή θα μπορούσε να γίνει από τα σχολεία που είναι κοντά στον ποδηλατόδρομο Γκάζι-Φάληρο.

Οι Δήμαρχοι Καλλιθέας, Μοσχάτου-Ταύρου αλλά και ο Δήμος Αθηναίων ας το σκεφτούν και ας το μελετήσουν.

Επίσης, αυτές οι θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου θα μπορούσαν να τοποθετηθούν έξω από τα Δημαρχεία, ή άλλα δημόσια κτίρια των Δήμων.

Είναι κρίμα να μένουν αναξιοποίητες αυτές οι θέσεις στάθμευσης. Είναι δε μία κίνηση που δεν έχει σχεδόν κανένα κόστος.

Εύλογα θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς γιατί 8 ολόκληρα χρόνια αυτές οι θέσεις πάρκινγκ ποδηλάτου είναι παρατημένες και σκουριάζουν… Η απάντηση είναι πολύ απλή. Αποτυπώνει δε το πώς αντιμετωπίζεται μέχρι σήμερα στη χώρα μας η μετακίνηση με ποδήλατο. Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι-Φάληρο κατασκευάστηκε το 2015 αλλά ουδείς ασχολήθηκε έκτοτε με την περαιτέρω αξιοποίηση αυτού του έργου. Δεν συνδέθηκε με άλλους ποδηλατόδρομους ή άλλους Δήμους. Ακόμα αναμένεται η επέκταση του βόρειου κομματιού (Κηφισιά- Γκάζι). Τα επικίνδυνα σημεία (διασταυρώσεις χωρίς φανάρια) παραμένουν επικίνδυνα.

Η χώρα μας έχει καθυστερήσει στην αξιοποίηση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης των πολιτών σε σύγκριση με άλλες χώρες. Αλλά βέβαια ποτέ δεν είναι αργά. Αν οι Δήμαρχοι – ειδικά οι νέοι, Αθηναίων και Καλλιθέας – θέλουν να αλλάξουν κάτι, η κατάσταση είναι στα χέρια τους. Μόνο καλό θα κάνουν στο περιβάλλον, το κυκλοφοριακό, την ποιότητα ζωής των πολιτών τους. Αρκεί βέβαια να πιστεύουν ότι η κλιματική αλλαγή δεν είναι κάτι που έρχεται αλλά είναι ήδη εδώ.