Την ώρα που ο δράστης του μέχρι θανάτου βασανισμού του Όλιβερ στην Αράχωβα εξακολουθεί να αναζητείται και ένα ακόμα σκυλάκι στον Βόλο κακοποιήθηκε και σκοτώθηκε, τα στοιχεία που δημοσιεύει η Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία για την κακοποίηση των ζώων προκαλούν σοκ.

Σύμφωνα με επίσημες στατιστικές και έρευνες, φαίνεται ότι η κακοποίηση και η σεξουαλική κακοποίηση ζώων συνδέεται με την κακοποίηση ανήλικων και ενηλίκων.

«10 μέρες μετά το φριχτό βασανισμό και το μαρτυρικό θάνατο του χάσκι στην Αράχωβα, ο δράστης ακόμα κυκλοφορεί ελεύθερος, ανάμεσα σε μάρτυρες που δεν τολμούν να καταθέσουν και σε κάμερες ασφαλείας που εξαφανίζονται» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία, για την ομερτά στην περιοχή και τις καταγγελίες για ξήλωμα καμερών.

Στη συνέχεια υπενθυμίζει ότι το 2017 200 αξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Κύκλος της Βίας, από την Κακοποίηση Ζώων στην Ενδοοικογενειακή Βία», στο οποίο υπήρχε ξεχωριστή ενότητα για τη σεξουαλική κακοποίηση ζώων και τη συσχέτισή της με την σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων και την ενδοοικογενειακή βία εν γένει.

Τα σοκαριστικά στοιχεία:

  • Μελέτες σε φυλακισμένους βιαστές ανηλίκων ανέδειξαν την κτηνοβασία ως τον πρώτο και μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου (risk factor) για σεξουαλική κακοποίηση παιδιού
  • 31% των ατόμων που προβαίνουν σε σεξουαλική κακοποίηση ζώων, πράττουν το ίδιο σε παιδιά και ενήλικες.
  • 40% των ανθρωποκτονιών με σεξουαλικά κίνητρα πραγματοποιήθηκαν από άτομα που είχαν στο παρελθόν προβεί σε σεξουαλική κακοποίηση ζώων.
  • 43% των ανδρών κρατουμένων για σεξουαλικά εγκλήματα, αναγνώρισαν ότι επιδίδονταν, στο παρελθόν, σε σεξουαλικές πράξεις πάνω σε ζώα.

Τα ερωτήματα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα αρμόδια υπουργεία

Σήμερα, με βαθιά οργή και θλίψη, απευθύνουμε στον πρωθυπουργό και στα αρμόδια Υπουργεία, τα εξής ερωτήματα:

  • Τι απέγιναν οι 200 αξιωματικοί της ΕΛΑΣ που εκπαιδεύτηκαν στη διερεύνηση της κακοποίησης ζώων και της παιδικής κακοποίησης το 2017; Πώς αξιοποιούνται υπηρεσιακά οι ειδικές γνώσεις που απέκτησαν;
  • Με δεδομένη την στενά συνυφασμένη σχέση των δυο μορφών βίας, ποια πρωτόκολλα θεσπίστηκαν, στη συνέχεια της εκπαίδευσης, για τη διερεύνηση και δίωξη της κακοποίησης ζώων και της παιδικής κακοποίησης;
  • Τι απέγινε το εκπαιδευτικό υλικό που άφησαν πίσω οι εκπαιδευτές;
  • Γιατί δεν υιοθετήθηκαν οι νομοθετικές αλλαγές που πρότειναν οι τότε εισηγητές (συγκεκριμνα οι εισαγγελικές Αρχές των ΗΠΑ) προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερη προστασία για τα ζώα και για τα παιδιά;