Σορός άνδρα εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου όπου νωρίτερα σημειώθηκε ναυάγιο φορτηγού πλοίου.

Η σορός εντοπίστηκε από παραπλέον πλοίο και μεταφέρεται στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλοίο «RAPTOR»με σημαία Κομόρες επέβαιναν 14 άτομα -ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι. Ο Αιγύπτιος εντοπίστηκε από ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού πάνω σε ένα βαρέλι, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και είναι καλά στην υγεία του.

Ο Αιγύπτιος ναυτικός που διασώθηκε

Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών

Υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες συνεχίζονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου, για τον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων ναυτικών.

Το Λιμενικό έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο από την επίχειρηση διάσωσης το οποίο δείχνει τα κύματα που σκάνε πάνω στη γέφυρα του πλοίου  που έφτασε στο σημείο των ερευνών.

Στο σημείο πνέουν ισχυροί βορειοδυτικοί άνεμοι 8 έως 10 μποφόρ και το ύψος των κυμάτων φτάνει τα τρία μέτρα.

Σκάφος του Λιμενικού που συμμετέχει στις έρευνες για τους αγνοούμενους ναυτικούς

Ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας που συμμετέχει στις έρευνες για τους αγνοούμενους ναυτικούς

Έστειλε σήμα «mayday» ο καπετάνιος

Ο καπετάνιος, μετά τις 7 το πρωί της Κυριακής δήλωσε μηχανική βλάβη, στις 8:20 έστειλε σήμα «mayday» και δήλωσε κλίση του πλοίου. Έπειτα, το πλοίο χάθηκε από τα ραντάρ. Στη συνέχεια, παραπλέων πλοίο κάλεσε το Λιμενικό για να ειδοποιήσει για το περιστατικό.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι λόγω του έντονου κυματισμού, έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να πάρει κλίση, λόγο βαρύτερου φορτίου και να βυθιστεί.

Τι είναι το «mayday»

Πρόκειται για την κωδική λέξη που χρησιμοποιείται διεθνώς ως σήμα κινδύνου στις ραδιοεπικοινωνίες. Προέρχεται από τη γαλλική venez m’aider , που σημαίνει «έλα να με βοηθήσεις».

Χρησιμοποιείται για να σηματοδοτήσει μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατά κύριο λόγο από τους ναυτικούς και αεροπόρους, αλλά σε μερικές χώρες και από αστυνομικές δυνάμεις και πυροσβέστες.

Η κλήση για βοήθεια γίνεται πάντα τρεις φορές στη σειρά «mayday, mayday, mayday», για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση με τη χρήση της λέξης mayday (πρωτομαγιά).

Το μήνυμα κινδύνου ξεκινά με τη λέξη «mayday» τρεις φορές και ακολουθεί το όνομα ή το χαρακτηριστικό κλήσης (callsign) αυτού που καλεί, επίσης, τρεις φορές, πάλι το «»mayday» και το όνομα ή callsign αυτού που καλεί.

Μετά από μία μικρή παύση δίνονται ζωτικής σημασίας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης, της φύσης της βοήθειας που απαιτείται ή της έκτακτης ανάγκης και του αριθμού των ατόμων επί του πλοίου/αεροσκάφους. Το μήνυμα κλείνει και πάλι με το «mayday»και το όνομα ή callsign του καλούντος.