Υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες συνεχίζονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου, για τον εντοπισμό των 13 ναυτικών του φορτηγού πλοίου RAPTOR με σημαία Κομόρες που βυθίστηκε υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.

Ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας εντόπισε και διέσωσε έναν Αιγύπτιο ναυτικό, μέλος του πληρώματος του πλοίου.

Στο σημείο των ερευνών συμμετέχουν συνολικά 8 παραπλέοντα σκάφη, φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού και ένα ελικόπτερο.

Δείτε βίντεο από πλοίο του Λιμενικού που προσπάθησε να φθάσει στο σημείο των ερευνών

Στο RAPTOR επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα -Ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι- και μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.

Έστειλε σήμα «mayday» ο καπετάνιος

Ο καπετάνιος, μετά τις 7 το πρωί της Κυριακής δήλωσε μηχανική βλάβη, στις 8:20 έστειλε σήμα «mayday» και δήλωσε κλίση του πλοίου. Έπειτα, το πλοίο χάθηκε από τα ραντάρ. Στη συνέχεια, παραπλέων πλοίο κάλεσε το Λιμενικό για να ειδοποιήσει για το περιστατικό.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι λόγω του έντονου κυματισμού, έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να πάρει κλίση, λόγο βαρύτερου φορτίου και να βυθιστεί.

Τι είναι το «mayday»

Πρόκειται για την κωδική λέξη που χρησιμοποιείται διεθνώς ως σήμα κινδύνου στις ραδιοεπικοινωνίες. Προέρχεται από τη γαλλική venez m’aider , που σημαίνει «έλα να με βοηθήσεις».

Χρησιμοποιείται για να σηματοδοτήσει μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατά κύριο λόγο από τους ναυτικούς και αεροπόρους, αλλά σε μερικές χώρες και από αστυνομικές δυνάμεις και πυροσβέστες.

Η κλήση για βοήθεια γίνεται πάντα τρεις φορές στη σειρά «mayday, mayday, mayday», για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση με τη χρήση της λέξης mayday (πρωτομαγιά).

Το μήνυμα κινδύνου ξεκινά με τη λέξη «mayday» τρεις φορές και ακολουθεί το όνομα ή το χαρακτηριστικό κλήσης (callsign) αυτού που καλεί, επίσης, τρεις φορές, πάλι το «»mayday» και το όνομα ή callsign αυτού που καλεί.

Μετά από μία μικρή παύση δίνονται ζωτικής σημασίας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης, της φύσης της βοήθειας που απαιτείται ή της έκτακτης ανάγκης και του αριθμού των ατόμων επί του πλοίου/αεροσκάφους.  Το μήνυμα κλείνει και πάλι με το «mayday»και το όνομα ή callsign του καλούντος.