Οι παγκόσμιες παραδόσεις συσκευών tablet σημείωσαν νέα μείωση κατά 14,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, καταγράφοντας παραδόσεις 33,2 εκατομμυρίων συσκευών, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC).

Παρά την περιορισμένη ζήτηση, η αγορά σημείωσε άνοδο 18% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο λόγω της εποχικότητας. Σημειώνεται ότι και οι αποστολές συσκευών Chromebook συρρικνώθηκαν επίσης το γ’ τρίμηνο του 2023 με τις αποστολές να ανέρχονται σε 3,5 εκατομμύρια μονάδες, δηλαδή καταγράφετα μία μείωση της τάξης του 20,8% σε ετήσια βάση.

Ωστόσο, η αγορά των Chromebook βρίσκεται δυνητικά σε καλύτερη θέση λόγω της επικείμενης ανανέωσης στον τομέα της εκπαίδευσης και των υπολοίπων των προϋπολογισμών στο πλαίσιο των κυβερνητικών δαπανών, αναφέρει στην έκθεσή της η εταιρεία ερευνών IDC.

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Apple βρίσκεται στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης με παραδόσεις 12,5 εκατομμυρίων συσκευών, αριθμός μειωμένος κατά 15,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, η Apple έχει εγκαταλείψει την κυκλοφορία νέων μοντέλων κατά το γ’ τρίμηνο, κάτι που συνήθως οδηγεί σε μια άνοδο το β’ εξάμηνο του έτους. Παρόλα αυτά η αμερικανική εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει το ίδιο μερίδιο αγοράς σε σχέση με πέρυσι.

Ακολουθεί στη δεύτερη θέση η νοτιοκορεατική Samsung με παραδόσεις 6 εκατομμυρίων συσκευών. Αν και οι αποστολές της εταιρείας έχουν συρρικνωθεί, η Samsung φαίνεται να επικεντρώνεται σε μια ανάκαμψη, επικεντρώνοντας την προσοχή της στο τμήμα premium μαζί με πρόσθετες καμπάνιες μάρκετινγκ, σύμφωνα με την IDC.

Ακολουθούν οι Lenovo και Huawei, στην τρίτη και τέταρτη θέση της κατάταξης, με αποστολές 2,6 εκατομμυρίων και 2,3 εκατομμυρίων συσκευών αντίστοιχα. Την κορυφαία πεντάδα κλείνει η Amazon η οποία μετά από μια θλιβερή απόδοση το περασμένο τρίμηνο κατάφερε να επανατοποθετηθεί στην πρώτη 5άδα, προετοιμάζοντας την περίοδο των γιορτών και λανσάροντας μια νέα premium συσκευή σε προσιτή τιμή, το Fire Max 11.

«Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023 καταγράφηκαν μερικές από τις μεγαλύτερες συρρικνώσεις στην αγορά tablet και η ερχόμενη εορταστική περίοδος δεν αναμένεται να είναι πολύ διαφορετική. Χωρίς δραματικές βελτιώσεις στις μακροοικονομικές συνθήκες, οι καθυστερήσεις έργων και αγορών αναμένεται να ωθηθούν περαιτέρω σε 2024», ανέφερε η Anuroopa Nataraj, ανώτερη ερευνητική αναλύτρια στο τμήμα Mobility and Consumer Device Trackers της IDC. «Η ανανέωση στο τμήμα της εκπαίδευσης και η αύξηση των περιπτώσεων χρήσης σε κάθε κλάδο μπορεί να βοηθήσουν την αγορά των tablet να παραμείνει ζωντανή μακροπρόθεσμα, αλλά στο εγγύς μέλλον δεν αναμένουμε κάποια σημαντική άνοδο στις πωλήσεις tablet», κατέληξε.

«Τα tablet δυστυχώς πάντα βρίσκονταν σε μια δύσκολη μέση λύση μεταξύ υπολογιστών και smartphone και αυτό συνεχίζει να ασκεί πτωτική πίεση στην αγορά», δήλωσε ο Jitesh Ubrani, διευθυντής έρευνας στο Mobility and Consumer Device Trackers της IDC. «Ωστόσο, οι πιο επιτυχημένοι κατασκευαστές tablet έχουν συνειδητοποιήσει ότι το tablet λειτουργεί καλύτερα όταν συνδυάζεται με υπολογιστή ή smartphone παρά όταν λειτουργεί σαν αντίδοτο και ως εκ τούτου αναμένουμε από άλλους κατασκευαστές tablet να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους προσφέροντας μια πιο ενοποιημένη εμπειρία λογισμικού και υπηρεσιών, αν και αυτό θα απαιτήσει λίγο καιρό για να συνενωθούν».