Οι συστάσεις για το MX-5 περισσεύουν. Eχει σκάσει σαν έκπληξη για τους απανταχού εργένηδες – ή και όσους έχουν δει τη ζωή …αλλιώς – στα τέλη του 1989 και σήμερα, συνεχίζει,  κόντρα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, ως ένα αναρχικός του είδους .

Το μικρόσωμο γεροδεμένο ρόουνστερ είναι σαν να κρατάει μια μυστική συνταγή, που αναδύεται, όποια έκδοση και αν οδηγήσεις. Όντας πρώην κάτοχος του MX-5  πριν 20 χρόνια που για να το  αποκτήσεις – έπρεπε να είχες συμβιβαστεί με  κάθε τραπεζικό τίμημα – το διθέσιο ρόουνστερ το αγόραζες ακόμη και για να το χαζεύεις όταν το είχες παρκαρισμένο – ο έρωτας στα αυτοκίνητα είναι πιο επικίνδυνος και από αυτόν με τις γυναίκες και ο απόγονος του σημερινού Miata ( κάναμε και ένα στιχάκι τότε, να ταν τα Miata, τα Miata δυο φορές) το MX-5 2.0 Skyactiv-G ξεσήκωσε την ίδια αδρεναλίνη με το πρώτο μοντελάκι που είχε τα εξής  χαρακτηριστικά: Να τραβάει τα κεφάλια των διπλανών σε βαθμό που να ενοχλείσαι που κάθεσαι στο ίδιο επίπεδο με την άσφαλτο, να ανοίγεις την οροφή – όχι μόνο όταν ο καιρός είναι καλός! – και να χειρίζεται αυτό το δύστροπο στο κούμπωμα εξάρι κιβώτιο, με το οποίο το χαίρεσαι σα να παίζει playstation για τα  κοψίματα στις στροφές.

(Στη φωτογραφία η δική μου, κόκκινη MX-5 έκδοση του 2000, χωρίς, παρακαλώ ABS!)

Τακτοποιημένο στο εσωτερικό του, σε βαθμό που θέλεις λίγο περισσότερη ανεμελιά και όχι τόσο σοβαρότητα στο ταμπλό, με περισσότερα κιλά –από τα προγενέστερα – και έχοντας αυτή την γεύση, ενός πιο «γερμανοποιημένου» ποιοτικά μοντέλου, το νέο MX-5 δεν αποποιείται την πρώτη συνταγή.

Η διαχρονική σιλουέτα, το αναγνωρίσιμο πρόσωπο του, και οι συμπαγείς διαστάσεις το καθιστούν σας τις στερεότυπες συνταγές, που μάταια προσπαθούν να τις παραβιάσουν – και οι αντιγραφές πέφτουν στο κενό.

Οι διαστάσεις του; Το μήκος αγγίζει τα 3,91 μέτρα το πλάτος 1,73 μετρα και το βάρος στα 1.100 κιλά, λίγο πάνω από τα προγενέστερα, αλλά παραμένει ακόμη χαμηλό ( ο διαιτόλογος των ιαπώνων είναι για βραβείο). Η κίνηση του μεταφέρεται στους πίσω τροχούς ( αυτό και μόνο πρέπει να έχει δώσει  στο MX5 τις περισσότερες πωλήσεις ).

Ο κινητήρας κουμπώνει με το αμάξωμα του: Είναι βενζίνης ατμοσφαιρικός 1.998 κ.εκ. και αποδίδει 184 ίππους στις 7.000 σ.α.λ., με τη ροπή στα 205 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Σε επιτάχυνση τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται  σε 6,5 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 219 χλμ./ώρα.

Αν θες να παίξεις ,απενεργοποιείς σε ασφαλή σημεία τα ηλεκτρονικά, αλλά και πάλι το ΜX-5 θέλει χέρια. Οπότε κρατήστε τα συστήματα υποβοήθησης στο on και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης θα μαζεύει τα λάθη σας όταν χρειαστεί.

Η απόλαυση ενισχύεται  μόλις με το δεξί σου χέρι ξεκουμπώσεις την χειροκίνητη υφασμάτινη οροφή, και την κλειδώσεις χωρίς να χρειαστεί να βγεις από τη θέση σου πίσω από τα μπάκετ καθίσματα. Σε κάθε περίπτωση η κάμπριο αίσθηση είναι ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά. Αν είχες την εμπειρία σε ρόουνστερ πριν παντρευτείς και  θυμάσαι τον εαυτό σου να μπαινοβγαίνει εύκολα στα νιάτα του, τότε στα 50+ η έξοδος σου από το δερμάτινο, μπάκετ κάθισμα ίσως να απαιτεί  τη βοήθεια του κοινού για να σηκωθείς…  ( είναι και αυτή η κακομαθειά από τα ευρύχωρα, αποστειρωμένα SUV που σου …τσαλακώνουν την ευελιξία σου)

Το  MX-5 2.0 Skyactiv-G της δοκιμής μας είναι μια κατηγορία από  μόνο του. Άλλωστε δεν έχουν μείνει και πολλά ρόουντσερ στην παρέα των μοντέλων που θα μαγνητίσουν το κοινό που επιμένει να τα στηρίζει.

Κάπου στα 38 χιλιάδες ευρώ κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση για να αποκτήσεις ένα διθέσιο roadster , που εγγυάται ότι θα σου κάνει τη μέρα χαρούμενη ακόμη και στον Κηφισό!

ΥΓ: Μετά την παράδοση της δοκιμής στην αντιπροσωπεία, η αναζήτηση για ένα μεταχειρισμένο σαν και το δικό μου πριν από 20 χρόνια στα sites κράτησε για αρκετή ώρα… Οι έρωτες είναι επικίνδυνα ανεξίτηλοι και ξεσηκώνουν συναισθήματα που κρατούν για πολύ. Αν μάλιστα έχει πατήσει και 50+ …