Με καθυστερήσεις έχει ξεκινήσει η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, καθώς τα προβλήματα που υπήρχαν σε θέματα ασφαλείας στα τρένα, έχουν βγει στην επιφάνεια μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και μάλιστα ένα μήνα μετά τραγικό δυστύχημα η κατάσταση στο δίκτυο δεν έχει βελτιωθεί, ειδικά σε ό,τι αφορά τη διέλευση από τούνελ.

Ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, μίλησε στο MEGA και στην εκπομπή «Live News» για την εξέλιξη των εργασιών στον σιδηροδρομικό δίκτυο και σημείωσε πως τίποτα δεν είναι σίγουρο για το πώς θα λειτουργήσει το χρονοδιάγραμμα και αν οι πολίτες θα μπορέσουν τελικά να μετακινηθούν με τρένα ενόψει και του Πάσχα.

«Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να υπάρχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πυκνότητα στα δρομολόγια με πρωταρχικό μας μέλημα την ασφάλεια. Αν δώσει ο ΟΣΕ τις απαραίτητες εγγυήσεις για τη λειτουργία της δομής του Κιάτου, είναι βέβαιο ότι αυτό θα συμβεί. Αντίστοιχα θα μπορέσουν να γίνουν δρομολόγια προς τη Θεσσαλονίκη», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γενηδούνιας.

Όσον αφορά την πυκνότητα των δρομολογίων, συμπλήρωσε πως μέχρι πριν το τραγικό δυστύχημα γίνονταν επτά δρομολόγια. «Δεν ξέρω τι χωρητικότητες μπορεί να δώσει ο ΟΣΕ γιατί έχουν μειωθεί και οι ταχύτητες. Οπότε πρέπει να δούμε τη χωρητικότητα του δικτύου», συμπλήρωσε.

Ο κ. Γενηδουνιάς υπενθύμισε πως σύμφωνα με όσα είχαν εξαγγελθεί  η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα άνοιγε την 1η Απριλίου, αλλά δεν έχει δοθεί ακόμα προς επιβατική χρήση. «Αυτό που ήταν να δοθεί ήταν η εμπορευματική χρήση, εμπορικά τρένα από Ικόνιο προς Ειδομένη».

«Σήμερα γίνονται συζητήσεις μεταξύ της Hellenic Train και του ΟΣΕ, προκειμένου να βρεθεί λύση από το ζήτημα της διέλευσης από τη σήραγγα των Τεμπών ώστε να ξεκινήσουν τα εμπορευματικά τρένα. Σε δεύτερη φάση εφόσον γίνει αυτό, θα ξεκινήσουν και τα επιβατικά με τον ρυθμό που έχει ανακοινώσει το υπουργείο», συμπλήρωσε και σημείωσε πως οι μηχανοδηγοί είναι εν αναμονή των επίσημων ανακοινώσεων.

Τι θα γίνει με τη γραμμή Κιάτο – Αθήνα

Όσον αφορά τη διαδρομή του Προαστιακού, Κιάτο – Αθήνα που ήταν να ξεκινήσει τη Δευτέρα, αλλά τελικά κάτι τέτοιον δεν συνέβη, ο κ. Γενηδούνιας ανέφερε πως θα πάει χρονικά πιο πίσω, καθώς δεν έχουν λυθεί τα προβλήματα που αφορούσαν τη διέλευση από τις σήραγγες.

«Εκεί πάμε παραπίσω γιατί υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα στις επικοινωνίες και στις διελεύσεις από τις σήραγγες», είπε χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά τη χρήση του συστήματος GSMR κι αν αυτό θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα των επικοινωνιών, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, ανέφερε πως «τα GSMR δεν έχουν λειτουργήσει για επικοινωνίες μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών, θα μπορούσαν να καλύψουν το πρόβλημα εφόσον το σύστημα πιστοποιηθεί. Εμείς έχουμε εκπαιδευτεί ως χρήστες. Αν μας το δώσουν μπορούμε να το λειτουργήσουμε».

«Αν υπάρχουν υπογραφές στα  κείμενα στα οποία στέλνονται στις εταιρείες και οι εταιρείες μας χορηγούν τα μέσα, σημαίνει ότι κάποιος παίρνει την ευθύνη γι’ αυτό. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάτι τέτοιο που να έχει δοθεί σε εμάς τουλάχιστον», συμπλήρωσε.