Οι περισσότεροι οπαδοί της Formula 1, αν όχι όλοι, γνωρίζουν και τις μυθικές απολαβές που παίρνουν κάθε μήνα οι οδηγοί των grid. Βέβαια ακόμα και αν κάποιος δεν βρίσκεται μεταξύ των ακριβοπληρωμένων, σίγουρα κατέχει αμοιβές πολύ μεγαλύτερες από τα ποσά που μπορεί κάποιος να ονειρευτεί.

Αν και οι ίδιες οι ομάδες δεν αποκαλύπτουν εύκολα τις αμοιβές των αθλητών τους, υπάρχουν πηγές που αποκαλύπτουν πόσα χρήματα λαμβάνει ο κάθε οδηγός της Formula ανά έτος. Μία από τις πηγές αυτές είναι και το spotrac.

Formula 1: Επίσημα τέλος από τη Ferrari ο Μπινότο

Mercedes – AMG Petronas F1

Στο πάνθεον των ακριβοπληρωμένων πιλότων της F1 βρίσκεται ο Lewis Hamilton. O παγκόσμιος πρωταθλητής κερδίζει από το παρόν συμβόλαιο του περί τα 40 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Η συμφωνία πρόκειται να λήξει την επόμενη σεζόν, ενώ και οι δύο πλευρές είναι διατεθειμένες να ανανεώσουν τη συνεργασία.

Από την άλλη, το ποσό για τον νέο συνεργάτη του Βρετανού, George Russell, ανέρχεται στα 5 εκατομμύρια δολάρια με το συμβόλαιο να είναι διετές.

Red Bull Racing

Δεύτερος πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός του grid είναι ο Max Verstappen. Το συμβόλαιο του απέφερε περί τα 25 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ήδη έχει υπογραφεί πενταετή επέκταση του συμβολαίου του μέχρι και το τέλος του 2028.

Η επέκταση αυτή περιλαμβάνει και μία έκπληξη που δεν είναι άλλη από την αύξηση των απολαβών του πιλότου στα 55 εκατομμύρια δολάρια ετησίως από το 2024 και μέχρι την λήξη του συμβολαίου. Αυτό σημαίνει πως ίσως ο Verstappen ξεπεράσει τον Hamilton στον πίνακα των πιο ακριβοπληρωμένων.

Από την άλλη, διετή επέκταση έκανε και ο Sergio Perez που βρίσκεται στην ομάδα από τον Μάιο του 2022. Ο Μεξικανός με το παρόν συμβόλαιο του κερδίζει ήδη περί τα 7 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.

Scuderia Ferrari

Στην Scuderia Ferrari τα πράγματα είναι διαφορετικά. Τόσο το συμβόλαιο του Leclerc, όσο και εκείνο του Sainz έχουν τις ίδιες απολαβές, με τον καθένα τους να κερδίζει 12 εκατομμύρια ευρώ αιτησίως.

Για τον Μονεγάσκο, υπάρχουν πληροφορίες ότι το συμβόλαιο του πρόκειται να επεκταθεί μέχρι και το 2026.

Mc Laren F1

Ο Lando Norris, με τις κορυφαίες του επιδόσεις κατάφερε να ανανεώσει την συνεργασία του μέχρι το 2025. Η αμοιβή του πιλότου με το νέο συμβόλαιο ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Από την άλλη, η αμοιβή του Daniel Ricciardo ανέρχεται στα 15 εκατομμύρια το χρόνο.

Παρά το ότι υπήρχε ακόμη ένας χρόνος στο συμβόλαιό του, η McLaren προτίμησε να αποζημιώσει τον Daniel -φημολογείται με πάνω από 10 εκατομμύρια– για την πρόωρη ολοκλήρωση της συνεργασίας τους, για χάρη του Piastri.

Το συμβόλαιο του Oscar Piastri είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με εκείνο του συμπατριώτη του. Ο Oscar στην πρώτη του σεζόν θα κερδίσει μετά βίας ένα εκατομμύριο δολάρια. Χωρίς να υπολογίζονται, φυσικά, τα μπόνους επιδόσεων.

Alpine F1 Team

Τον επόμενο χρόνο ο Fernando Alonso δεν θα οδηγεί για την Alpine. Αυτό σημαίνει πως η ομάδα δεν θα είναι υποχρεωμένη μεν να δίνει τα 20 εκατομμύρια δολάρια στον Αλόνσο, αλλά θα πρέπει να δίνει 15 εκατομμύρια δολάρια στον αντικαταστάτη του Piere Gasly.

Από την άλλη, ο Esteban Ocon λαμβάνει αμοιβή που ανέρχεται στα πέντε εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.

Scuderia Alpha Tauri

Κατά την τελευταία του σεζόν στην Alpha Tauri, ο Piere Gasly κέρδισε 5 εκατομμύρια δολάρια μέσα στο έτος.

Από την άλλη, η αμοιβή του Tsunoda ανέρχεται στα 750 χιλιάδες δολάρια το χρόνο.  Άγνωστη είναι, ακόμη, η ετήσια αποζημίωση του Nyck De Vries ο οποίος από το 2023 θα αντικαταστήσει τον Gasly στην ομάδα.

Aston Martin Cognizant F1 Team

Μέχρι το τέλος του 2022, όπου και αποχώρησε από την ομάδα, ο Sebastian Vettel χρηματοδοτήθηκε με 15 εκατομμύρια δολάρια το έτος. Από την άλλη πλευρά, ο Stroll συνεχίζει να παίρνει την αμοιβή των 10 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο.

Από το 2023, ο Alonso αναμένεται να αγωνιστεί στην Aston Martin με την αμοιβή των 20 εκατομμυρίων δολαρίων το έτος.

Williams Racing

Μετά την ανανέωση του με την Williams, ο Albon αναμένεται να πάρει πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.

Από την άλλη, η αμοιβή του Latifi αγγίζει πλέον το 1 εκατομμύριο δολάρια στην τελευταία του σεζόν στην F1.

Alfa Romeo

Η ετήσια αποζημίωση του Valtteri Bottas ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ πλουσιότερος κάθε χρόνο μέχρι και το 2025.

Από την άλλη, ο Zhou αμείβεται με 900 χιλιάδες ευρώ.

Haas F1 Team

Ο Kevin Magnussen είναι ένας γρήγορος αλλά και έμπειρος οδηγός F1. Για τον λόγο αυτό η Haas θα πληρώνει ετησίως 6 εκατομμύρια ευρώ για τις υπηρεσίες του μέχρι και το 2023. Αντιθέτως, πιο συγκεχυμένα ήταν τα πράγματα στην περίπτωση του Mick Schumacher.

Ο γιος του θρύλου των grid αναμένεται να λαμβάνει την αμοιβή του 1 εκατομμυρίου δολαρίων το έτος. Όμως τελικά δεν ανανέωσε το συμβόλαιο του.