Ολοένα και περισσότερα είναι τα περιστατικά που καταγράφουν οχήματα να κινούνται παράνομα σε κάποιο εθνικό οδικό δίκτυο.

Κάποια από αυτά μάλιστα, όπως αυτό που συνέβη την Τρίτη στα Μέγαρα, καταλήγουν σε πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα.

Συγκεκριμένα, το ΙΧ αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ηλικιωμένο ζευγάρι, έφυγε από την εξοχική του κατοικία, μπήκε ανάποδα στον κόμβο της εθνικής οδού και επί ένα χιλιόμετρο σχεδόν οδηγούσε στο αντίθετο ρεύμα.

Η λανθασμένη πορεία του οχήματος διεκόπη όταν συγκρούστηκε με διερχόμενη μηχανή, με τους δύο οδηγούς να χάνουν ακαριαία τη ζωή του και τον τραγικό απολογισμό να ολοκληρώνεται λίγες ώρες αργότερα, όταν κατέληξε και ο συνοδηγός του οχήματος.

Υπερήλικες όσοι μπαίνουν ανάποδα

Όπως ανέφερε η ΕΡΤ, τα θέματα της τήρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και της ανανέωσης των διπλωμάτων οδήγησης σε άτομα μεγάλης ηλικίας θα πρέπει να τεθούν πάλι σε συζήτηση ώστε να μειωθούν τα θύματα στην άσφαλτο.

«Πάνω από το 90% των περιπτώσεων που έχουμε είσοδο σε αυτοκινητόδρομο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, αναφέρεται σε οδήγηση από υπερήλικους οδηγούς» επεσήμανε ο πρόεδρος Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ (Εθελοντικός Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων) Γιάννης Λιονάκης, συμπληρώνοντας: «Αγαθή τύχη θα έλεγα είναι το γεγονός ότι τόσα χρόνια που συμβαίνουν αυτά τα περιστατικά δεν έχουμε τέτοια αποτελέσματα».

Αρκετά περιστατικά φέτος

Το φαινόμενο μη τήρησης των κανόνων ασφαλούς οδήγησης είναι αρκετά συχνό, με αρκετά παραδείγματα να έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ενώ κάποια απασχόλησαν τα ΜΜΕ λόγω της τραγικής εξέλιξης.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά περιστατικά ήταν το τροχαίο που έγινε στο Σπαθοβούνι Κορινθίας με δύο νεαρά παιδιά να χάνουν τη ζωή τους, όταν ο οδηγός έχασε την έξοδο στην εθνική οδό και για να μην κάνει κάποια χιλιόμετρα παραπάνω, έκανε όπισθεν στην εθνική οδό με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με όχημα που ακολουθούσε.

Παράλληλα, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας πως θα πρέπει να αυστηροποιηθούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας και να ενταχθούν οι κατάλληλες μέθοδοι ακινητοποίησης των οχημάτων για ανάλογες περιπτώσεις.

«Πρέπει άμεσα να δράσουν οι διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων και να υλοποιήσουν τεχνικές και πρωτόκολλα τα οποία υπάρχουν ώστε να μην μπορεί να μπει κανείς ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο κι αν μπει να ακινητοποιείται» υπογράμμισε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος.

Αυστηροποίηση στις ανανεώσεις διπλωμάτων

Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι θα πρέπει να αυστηροποιηθεί και το πλαίσιο για την ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης για τους ανθρώπους που έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους.

Σήμερα, ένας οδηγός 65 ετών, μπορεί να ανανεώσει το δίπλωμά του για τρία χρόνια, αν εξεταστεί από παθολόγο και οφθαλμίατρο, ενώ οι οδηγοί άνω των 80 ετών εξετάζονται από τέσσερις γιατρούς μεταξύ αυτών και νευρολόγος, και μπορεί να ανανεώσει το δίπλωμά του για δύο ή και λιγότερα χρόνια, ανάλογα με τα αποτελέσματα των εξετάσεων.