Το δρόμο για την επιβολή της ισόβιας κάθειρξης άνοιξε η εισαγγελέας Ευγενία Σταθουλοπούλου για τον Μπάμπη Αναγνωστόπουλου ζητώντας να κηρυχθεί ένοχος χωρίς κανένα ελαφρυντικό για τις πράξεις που του αποδίδονται.

Με μια εμπεριστατωμένη νομικά και πραγματικά αγόρευση της η εισαγγελέας απέρριψε τον ισχυρισμό του κατηγορούμενου περί βρασμού ψυχικής ορμής και ζήτησε να κηρυχθεί ένοχος για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση, τη θανάτωση του σκύλου και τις ψευδείς καταγγελίες του στις αρχές.

Η εισαγγελέας χαρακτήρισε κατασκευασμένη την απολογία του, επισήμανε ότι ο ίδιος δυναμίτισε την υπερασπιστική του γραμμή, χαρακτήρισε παιδαριώδη τα επιχειρήματα του  και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το έγκλημα έγινε για ασήμαντη αφορμή. Αγορεύοντας στάθηκε ιδιαίτερα στην κακοποιητική συμπεριφορά του κατηγορούμενου απέναντι στο ίδιο του το παιδί το οποίο τοποθέτησε στη σκηνή του εγκλήματος.

«Θα περίμενα ο κατηγορούμενος να αναλάβει την ευθύνη και να σιωπήσει. Το πρόσωπο της Καρολάιν, όπως το είδε αμέσως μετά τη δολοφονία θα στοιχειώνει τη ζωή του. Ζήτησε συγγνώμη.

Η τιμωρία της ανθρωποκτονίας από πρόθεση ξεφεύγει από τα όρια της ανθρώπινης δικαιοσύνης, που είμαι βεβαία ότι θα αποδοθεί. Ο κατηγορούμενος τώρα είναι αντιμέτωπος με το Θεό από τον οποίο ζήτησε συγνώμη» είπε στον επίλογο της αγόρευσής της η εισαγγελέας.

Η δίκη συνεχίζεται με αγορεύσεις δικηγόρων και το απόγευμα όπως εκτιμάται θα εκδοθεί η ετυμηγορία του δικαστηρίου.

Τα γεγονότα κατά την εισαγγελέα στην υπόθεση της δολοφονίας της Καρολάιν Κράουτς είναι αυταπόδεικτα, εκκωφαντικά και δεν καταλείπεται καμία αμφιβολία ότι αυτός είναι ο φυσικός αυτουργός.

Τι είπε η εισαγγελέας μέχρι τώρα:

Αυτή η εμβληματική υπόθεση είναι επαρκώς θεμελιωμένη πάνω στη δουλειά που έκανε η αστυνομία το Τμήμα Ανθρωποκτονιών εξαναγκάζοντας ουσιαστικά τον κατηγορούμενο σε ομολογία. Τα γεγονότα για εμένα είναι  αυταπόδεικτα εκκωφαντικά και δεν καταλείπεται καμία αμφιβολία ότι ο κατηγορούμενος είναι φυσικός αυτουργός των πράξεών που του αποδόθηκαν.

Το παράλογο της τέλεσης των εγκλημάτων εμένα με παραπέμπει στο αίτιο αυτής της ανθρωποκτονίας, παρέμεινε ανοιχτό μέχρι το τέλος, το αίτιο που πυροδότησε το έγκλημα.

Για την ανθρωποκτονία από πρόθεση:

 Αντιμετωπίζω με σκεπτικισμό τον όρο γυναικοκτονία. Το έγκλημα δεν έχει χαρακτηριστικά έμφυλης βίας.

Στη συνέχεια περίγραψε τη σκηνή του εγκλήματος: Η πράξη τελέστηκε με άμεσο δόλο. Κυριάρχησε με τις ενέργειες του της αιτιώδους διαδρομής. Ενιωθε την αγωνία της από την ασφυξία.

Συγκλονιστικό είναι ότι χρόνος που ενήργησε είναι πολύς. Κατά την κρίση μου είχε το χρόνο να κάνει πίσω και να μην αφαιρέσει τη ζωή της γυναίκας του.

Δεν λειτούργησε καμία αναστολή στον κατηγορούμενο.

Πώς επετεύχθη το εγκληματικό αποτέλεσμα; Κατασκευασμένη η απολογία του κατά τη δική του εκδοχή για να στηρίξει τη εκδοχή του ατυχήματος. Μιλάει για εναγκαλισμό. Μόνο ως αγκαλιά θανάτου θα μπορούσε να ειδωθεί. Γνώριζε ότι το μαξιλάρι θα λειτουργούσε μονωτικά οπότε έπρεπε να διασφαλίσει ότι δεν θα ακουστεί κάτι. Ούτε κατά διάνοια δεν μπορούσε να ισχύει ότι την άφησε λιπόθυμη. Ηταν σε θέση να διακρίνει την κατάσταση για εκείνον.

Από ιατροδικαστική άποψη: Σημαντικό εύρημα το ρολόι της Καρολάιν. Ευτυχώς δεν σκέφτηκε να το αφαιρέσει από το χέρι της ο κατηγορούμενος. Αυτο είναι Θεία Δίκη.

Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε η διαδικασία μηχανισμού του θανάτου που διήρκησε έξι ολόκληρα λεπτά και δεν είχε προηγηθεί πάλη.

Από ιατροδικαστική άποψη ο θάνατος ήταν αγωνιώδης και επήλθε ακαριαίος.

Για βρασμό ψυχικής ορμής: Απαιτείται υπερδιέγερση τέτοια που να φτάσει σε αποκλεισμό σκέψης. Δεν αρκεί να μην υπάρχει σκέψη αλλά η έλλειψη της σκέψης να οφείλεται στην ψυχική ορμή. Και κατά την απόφαση και κατά την τέλεση της πράξης να βρίσκεται σε ψυχική ορμή.

Ο κατηγορούμενος δυναμίτισε την υπερασπιστική του γραμμή. Οταν του ζητούνταν λεπτομέρειες έλεγε δεν θα πω εγώ κακό για τη γυναίκα μου. Στη συνέχεια όμως έριξε τις ευθύνες στο θύμα του.

Οι κρίσιμες στιγμές περιγράφονται με τέτοιο τρόπο που αν δεν ξέραμε το αποτέλεσμα θα λέγαμε ότι είχαμε να κάνουμε με μια δίκη για περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας.

Δεν είπε κάτι κακό για την Καρολάιν. Με όλο το σεβασμό στη θέση του κατηγορούμενου αναρωτήθηκαν αν έχει επαφή με την πραγματικότητα ή υποκρίνεται. Προσπάθησε να μας πείσει ότι σε μια ευτυχισμένη ζωή δεν χωράει μία δολοφονία.

Προσπάθησε να μας πείσει ότι έγινε κάτι εξοργιστικό αλλά δεν μας τα περιέγραψε ποτέ. Παιδαριώδη τα επιχειρήματα του.

Πώς πυροδοτήθηκε ο θυμός του σε ένα πρόσωπο που κοιμόταν ανυπεράσπιστο για ένα ασήμαντο ζήτημα.

Τα απέδωσε όλα σε σπασμωδικές κινήσεις. Εξαιρετικά κρίσιμο αν θεωρούσε επικίνδυνη μητέρα  την Καρολάιν και δεν μπορούσε να πει κάτι στρογγυλεύοντας τις λέξεις.

Ο ίδιος μας έχει πει ότι ήταν μια υπέροχη μητέρα. Που καταλήγουμε; Ο φόνος έγινε για ασήμαντη αφορμή. Στην πραγματικότητα ούτε βρισιές δεν μπορεί να επικαλεστεί. Το βέβαιο είναι ότι όσα είπε ήταν τραγικά επουσιώδη ως αφορμές και ανέβηκε να σκοτώσει.

Αυτό καταλύει τον βρασμό της ψυχικής ορμής. Πήρε το ρίσκο να καταστρέψει και τη δική του τη ζωή ευελπιστώντας ότι δεν θα γινόταν αντιληπτός. Δεν έχασε ούτε για μια στιγμή τι έλεγχο κατά την απόφαση και την εκτέλεση της πράξης.

Έχω μια εικόνα ανθρώπου με λεπτές συγκινησιακές αντιδράσεις, αλλά όχι ενός ανθρώπους με συντριβή.

Ακόμα και το επιχείρημα ότι σκότωσε θολωμένος καταρρίπτεται γιατί προέβη στην κακοποιητική πράξη ότι έβαλε το παιδί στη νεκρή μάνα. Είχε επίγνωση της σκληρότητας του, είχε σημασία για εκείνον το μωρό να μπει στη σκηνή του εγκλήματος γιατί ήξερε ότι η αστυνομία θα ασχολείτο με το παιδί και όχι με εκείνον. Η βία στην Καρολάιν ήταν εμφανής γιατί είχε παραμορφώσει το πρόσωπο της. Η Λυδία ήρθε σε επαφή με το σοκ της αμετάκλητης απώλειας. Δεν μπορώ να συλλάβω πώς σκέφτηκε ο κατηγορούμενος να το κάνει αυτό. Βέβαιο ότι θα εγγραφεί ως τραύμα στο υποσυνείδητο του παιδιού. Χρησιμοποίησε το παιδί και τη μητέρα της έως ανθρώπινα εργαλεία.

Ο κατηγορούμενος τέλεσε το έγκλημα σε ήρεμη ψυχική κατάσταση.

Ο δόλος συνδέεται με την ψυχική του ετοιμότητα να συγκαλύψει το έγκλημα.

Ο κατηγορούμενος έκανε τη σκηνογραφία του εγκλήματος.

Η κακοποίηση του ζώου: Αδιαχώριστο γεγονός με την ανθρωποκτονία. Το ζώο βασανίστηκε όσο και η κοπέλα από τον ασφυκτικό θάνατο σύμφωνα και με την ιατροδικαστή.

Πάλι για να προκαλέσει τη συγκινησιακή φόρτιση  προχώρησε σε αυτή την ενέργεια. Είναι ένα από τα ζητήματα που τον πρόδωσαν από την πρώτη στιγμή. Μια κίνηση που παρέπεμπε σε Μαφία, είτε στον ίδιο… Το αδίκημα έχει ιδιαίτερη απαξία όχι μόνο για να καταδείξει την αξία της ζωής των ζώων αλλά γιατί η σχέση με την κακοποίηση των ανθρώπων είναι πολύ στενή και συνήθως προηγείται έναντι ανηλίκων ή ευάλωτων ατόμων.

Υπάρχει διάχυτη σαν εικόνα μια διαίσθηση της Καρολάιν σε χρόνο πολύ κοντά στην δολοφονία. Γενικά κανείς δεν γνώριζε τι συνέβαινε στο ζευγάρι. Προς τα έξω έδειχναν μια ισορροπημένη σχέση. Δεν φαινόταν μια υποβόσκουσα μεγάλη κρίση.

Για το αίτημα να μη ληφθεί υπόψη η μαρτυρία της Μυλωνόπουλου: Δεν εξετάστηκε ως μάρτυρας επιστημονικών γνώσεων αλλά ως ουσιώδης μάρτυρας κατηγορητηρίου για όλα όσα είχε αποκομίσει από την επαφή της με το ζευγάρι και κυρίως με την Καρολάιν Κράουτς.

Η μαρτυρία Μυλωνόπουλου επικυρώνεται  σε ένα βαθμό και από την απολογία του κατηγορούμενου ο οποίος με  όσα περιέγραψε την επιβεβαίωσε.

Θεωρώ πάρα πολύ ενδιαφέρον τον τρόπο που ο κατηγορούμενος τοποθετήθηκε απέναντι στο έγκλημα. Η εξιστόρηση των γεγονότων έγινε σαν να ήταν έξω από αυτόν. Αναφέρθηκε σε ενεστώτα χρόνο για να υποδηλώνει ότι δεν έχει συμβεί τίποτα. Φαίνεται ότι ο πόνος δεν είναι σε αυτόν σε κανένα συναίσθημα.

Η ακροαματική διαδικασία επικεντρώνεται στην πράξη. Δε τίθεται ζήτημα κινήτρου της πράξης. Δεν αμφισβητούμε την ιδιότητα του κατηγορούμενου ως δράστη.

Θέλαμε να φωτίσουμε τις διαδικασίες ενσυναίσθησης για να εξηγηθεί η δράση του. Η όποια προσέγγιση στις διαταραχές της προσωπικότητας του κατηγορουμενου γίνεται με βάση τη βιβλιογραφία. Αυτές οι διαταραχές δεν διαταράσσουν τη συνείδησή του και δεν χρειάζεται να αποτιμηθούν ποινικά.

Στη απολογία του έδειξε πόσο πολύ μεγάλο ήταν το εγώ του. Εχει την ανάγκη να είναι ο κυρίαρχος των πραγμάτων. Ολες οι ενέργειες στρέφονται γύρω από το εγώ του και στρέφονται γύρω από το εγώ του. Κατά τη διαδικασία της ωρίμανσης η Καρολάιν εξέφρασε την ανάγκη να μεταβάλλει τους όρους της ζωής της ίσως ο κατηγορούμενος να τη σκότωσε για αυτό το λόγο γιατί δεν  μπορούσε να την ελέγξει. Εξειδανίκευσε τη ζωή τους, δεν είχε ευλιξία να καταλάβει ότι οι συνθήκες μεταβάλλονται. Μέσα από την ανάλυση των ημερολογίων βλέπουμε έναν άνθρωπο με προβληματισμό που αναζητά τη χαρά. Στρέφει το μαχαίρι στον εαυτό της. Είναι συγκλονιστικό ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ο,τι συμβαίνει… Το τραγικό είναι ότι η Καρολάιν ήθελε να σώσει την οικογένειά της με κάθε τρόπο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ασφυκτιούσε.