Είναι η περίοδος που οι περισσότεροι οδηγοί αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερο φόβο, λόγω των άσχημων συνθηκών που επικρατούν στους δρόμους. Σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  ο μέσος νέος οδηγός έχει μεγαλύτερες πιθανότητες εμπλοκής σε ατύχημα από τις 8 το βράδυ έως τις 2 τα ξημερώματα, κυρίως τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου και σε μέρη όπου επικρατεί σκοτάδι

Επίσης, το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας (RSO – Road Safety Observatory),τονίζει ότι η έλλειψη οργάνωσης είναι ο λόγος για τον οποίον οι περισσότεροι νέοι οδηγοί εμπλέκονται σε ατύχημα την χειμερινή περίοδο.

Ειδικότερα, τους χειμερινούς μήνες υπάρχει δηλαδή ανεπάρκεια γνώσεων ή οι γνώσεις που έχουν οι οδηγοί/αναβάτες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Και όλα αυτά οφείλονται στην απειρία τους. Εξίσου σημαντικό, ότι, ο αριθμός των θανάτων πεζών στην Ευρώπη αυξάνεται ανάμεσα στους μήνες Οκτώβριο και Μάρτιο συγκριτικά με οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου.

Στη Μεγάλη Βρετανία, περισσότεροι από τους μισούς θανάτους στον αυτοκινητόδρομο προκαλούνται νυχτερινές ώρες με βροχή, χιόνι ή πάγο, ενώ αντίστοιχα είναι τα ποσοστά των θανατηφόρων ατυχημάτων σε κατοικημένες περιοχές. Η υπερβολική ταχύτητα για τις δεδομένες συνθήκες είναι ο σημαντικότερος παράγοντας σε όλα τα χειμερινά ατυχήματα και κάτι που αφορά κυρίως νέους, αρχάριους οδηγούς.

Η Ford δίνει μερικές χρήσιμες συμβουλές, για την οδήγηση κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ενώ μέσω ενός βίντεο δίνει μια χιουμοριστική διάσταση στο συγκεκριμένο θέμα.

Συγκεκριμένα:

  • Να βλέπετε και να σας βλέπουν: καθαρίστε τα παράθυρα, τους προβολείς και τα πίσω φώτα του αυτοκινήτου ώστε να έχετε καλύτερη ορατότητα και να είστε καλύτερα ορατοί από τους άλλους, ιδιαίτερα στο φρενάρισμα.
  • Μην τρέχετε: ελαττώστε ταχύτητα και δώστε στον εαυτό σας επαρκή χώρο να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο. Όταν ο δρόμος είναι χιονισμένος ή ολισθηρός, το κάθε δευτερόλεπτο μετρά.
  • Μην πετάτε νερά: όταν ο δρόμος είναι πλημμυρισμένος και πλησιάζετε σε μεγάλες λίμνες με νερό οδηγείτε αργά, με χαμηλή σχέση στο κιβώτιο και υψηλές στροφές στον κινητήρα. Όταν δε βγείτε από εκεί, δοκιμάστε αν ‘πιάνουν’ τα φρένα σας.
  • Οδηγείτε με «μία ταχύτητα κάτω»: χρησιμοποιώντας μία χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο έχετε καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι και σε ολισθηρούς δρόμους. Αν από την άλλη κολλήσετε στον πάγο «μία επάνω» ταχύτητα μπορεί να βοηθήσει να ξεκολλήσετε.
  • Οδηγείτε χωρίς απότομες κινήσεις: οι πιο ελαφριές και απαλές κινήσεις στο γκάζι, στα φρένα και στο τιμόνι βοηθούν να μην χάσετε τον έλεγχο του οχήματος.

Μην πανικοβάλλεστε: αν χάσετε το έλεγχο στον πάγο, το χιόνι ή σε βρεγμένο δρόμο, διορθώστε απαλά με το τιμόνι. Αν η ουρά του αυτοκινήτου γλιστρήσει προς τα αριστερά, στρίψτε προς τα αριστερά αποφεύγοντας το απότομο φρενάρισμα