Την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, από το Ρίο έως την περιοχή του Αγίου Διονυσίου της Πάτρας, κάτι που αποτελούσε αίτημα της τοπικής αυτοδιοίκησης και των κατοίκων της αχαϊκής πρωτεύουσας, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών στη διάρκεια συνάντησης στο δημαρχείο της Πάτρας, «έπειτα από σχετική μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ, διαπιστώθηκε ότι τεχνικά μπορεί να υλοποιηθεί το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, δηλαδή σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων».

Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου, ανακοινώθηκε ότι μετά από διαπραγματεύσεις με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, βρέθηκαν τα απαραίτητα κονδύλια, ύψους 45 εκατ. ευρώ, τα οποία απαιτούνται επιπρόσθετα για το έργο αυτό.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, αναμένεται περί τα τέλη Ιανουαρίου του 2019.

Πέραν της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής, πρόκειται να αξιοποιηθεί και η έκταση σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων, κάτω από την οποία θα διέρχεται το τρένο.

Ο τρόπος αξιοποίησης της συγκεκριμένης έκτασης (π.χ. δημιουργία ποδηλατόδρομου, χώρων πρασίνου κ.λ.π) θα αποφασιστεί από επιτροπή στην οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι του υπουργείου Υποδομών, της ΕΡΓΟΣΕ και του δήμου Πατρέων.
Σε ό,τι αφορά το έργο της υπογειοποίησης, μία γραμμή προβλέπεται να είναι διπλής χρήσης, δηλαδή να χρησιμοποιείται και με τις σύγχρονες και με τις παλιές προδιαγραφές, προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου που εξυπηρετεί την Πάτρα.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, είπε ότι «το έργο είναι πραγματικά τεράστιο, διότι με την υπογειοποίηση του τρένου θα έχουμε τον προαστιακό». Ταυτόχρονα, πρόσθεσε ο κ. Πελετίδης, «θα έχουμε και ένα γραμμικό πάρκο τεράστιας σημασίας, που θα συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση, ενώ θα έχει και πρακτικό χαρακτήρα, καθώς θα μπορεί κάποιος περπατήσει ή να πάρει το ποδήλατό του από το Ρίο, συνεχίζοντας τη διαδρομή του μέσα στην πόλη».

Επίσης, ο δήμαρχος είπε ότι «με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων που υλοποιούνται στην παραλιακή ζώνη, η Πάτρα θα είναι μία άλλη πόλη, με τα χαρακτηριστικά της να αλλάζουν προς το καλύτερο».

Παρόντες στη συνάντηση ήταν στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και εκπρόσωποι των κατοίκων των περιοχών όπου θα υπογειοποιηθεί το τρένο, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για το έργο, αφού ήταν κάτι που ζητούσαν εδώ και αρκετό καιρό.

Σε ό,τι αφορά την διέλευση του τρένου από την περιοχή του Αγίου Διονυσίου, έως το Νότιο Λιμάνι, ανακοινώθηκε ότι έχει παραδοθεί σχετική μελέτη στο δήμο Πατρέων και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η οποία περιλαμβάνει και δύο γραμμές τραμ ή ελαφρού τρένου στον αστικό ιστό της πόλης. Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά αναμένεται να οριστικοποιηθούν με τις τελικές μελέτες που θα ολοκληρωθούν σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων, τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών και την  Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Σημειώνεται, ότι ο σχεδιασμός για μετά τον Άγιο Διονύσιο, περιλαμβάνει άλλα 2,5 χιλιόμετρα υπογειοποίησης στο τμήμα που έχει παραχωρηθεί στο δήμο για το θαλάσσιο μέτωπο, ενώ στη συνέχεια προβλέπεται η σύνδεση του Νότιου Λιμανιού, καθώς και ύπαρξη έργων για ελαφρύ τρένο μέσα στην πόλη.