Συμφωνητικό για την παραγγελία μέχρι και 10 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) συνήψε ο ναυτιλιακός όμιλος Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη. Σύμφωνα με την έγκριτη ναυτιλιακή εφημερίδα «TradeWinds», η συμφωνία είναι συνολικού ύψους 2 δισ. δολαρίων, έχει συναφθεί με τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό κολοσσό Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) και θα οδηγήσει τον έλληνα πλοιοκτήτη, μαζί με τον γιο του, Μιλτιάδη Μαρινάκη, σε μια εντυπωσιακή είσοδο στην αρένα του LNG.

Η πρόθεση του ναυτιλιακού ομίλου Capital με αυτήν την κίνηση είναι να αποκτήσει σημαντική θέση στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω μιας νέας εταιρείας που θα ονομάζεται Capital Gas. Η «TradeWinds» ανέφερε τον περασμένο μήνα ότι ο Βαγγέλης Μαρινάκης παρακολουθούσε στενά τη διαθεσιμότητα πλοίων LNG στα ναυπηγεία της Κορέας, αλλά από την παραπάνω εξέλιξη προκύπτει ότι ο εφοπλιστής ετοιμάζεται να κάνει ένα τεράστιο παιχνίδι με την είσοδό του στον κλάδο, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης φαίνεται να είχε συζητήσει με όλα τα μεγάλα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανόμενων της Samsung και της Daewoo, αλλά επέλεξε την HHI προκειμένου να κατασκευάσει τέσσερα πλοία μεγέθους 175.000 cbm έως 180.000 cbm για παράδοση το 2020 και το 2021. H Capital Gas έχει διασφαλίσει και μια σειρά από options για επιπλέον έξι πλοία, που αν υλοποιηθούν θα φέρουν τον υπό διαχείριση στόλο στα 10 πλοία και θα αντιπροσωπεύουν επένδυση περί τα 1,9 δισ. δολάρια και μια από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ έλληνας εφοπλιστής.

Ελκυστικό σημείο. Πηγές ναυλομεσιτικών εταιρειών, αναφέρει η «TradeWinds», κοστολογούν τα νεότευκτα πλοία κοντά στα 190 εκατ. δολ. το καθένα, αφού αναμένεται να είναι ιδιαίτερα υψηλών προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιήσουν πετρελαϊκές εταιρείες όπως οι Total, Shell και BP, με τις οποίες ο όμιλος διατηρεί παραδοσιακά καλές σχέσεις στον χώρο των τάνκερ. Τα πλοία λέγεται ότι θα έχουν συστήματα προώθησης μικρής ταχύτητας XDF με έγχυση αερίου.

Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η «TradeWinds», ο Βαγγέλης Μαρινάκης αξιολογούσε την είσοδό του στην αγορά των LNG για περισσότερο από έναν χρόνο και δεδομένης της εξέλιξης της τεχνολογίας, την ελκυστική δυναμική προσφοράς και ζήτησης αλλά και τη χαμηλή τιμολόγηση των νεότευκτων LNG σε αυτή τη συγκυρία, που προσφέρει ένα ανταγωνιστικό σημείο εισόδου, προχώρησε στην επένδυση. Η οικογενειακή επιχείρηση Μαρινάκη ήταν παραδοσιακά πλοιοκτήτρια ξηρού φορτίου, αλλά όταν ανέλαβε τα ηνία ο Βαγγέλης Μαρινάκης γρήγορα εξαπλώθηκε και στα δεξαμενόπλοια και στη συνέχεια σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers), πάντα σε σημαντική κλίμακα. Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η επένδυση στα LNG με αυτόν τον τρόπο στοχεύει να δώσει σημαντική παρουσία στον όμιλο και σε αυτόν τον κλάδο, που άλλωστε έχει πολλούς κοινούς ναυλωτές και ναυπηγεία με τον χώρο των τάνκερ.

Αυξανόμενο ενδιαφέρον. Ο Βαγγέλης Μαρινάκης έχει ενταχθεί σε ένα νέο κύμα ιδιοκτητών που παρακολουθούν την αγορά των LNG σε μια εποχή όπου υπάρχοντες παίκτες στην αγορά προσθέτουν επίσης νεότευκτα πλοία στους στόλους τους. Η Minerva Maritime συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου έκανε την πρώτη κίνηση στην αγορά LNG φέτος, ενώ ο Πάρης Κασιδοκώστας – Λάτσης, ο οποίος ελέγχει τη Latsco Shipping, εξετάζει επίσης την επένδυση στον τομέα των LNG, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Ναυλομεσίτες σημείωναν πως η αγορά των LNG είναι μία από τις λίγες που προσφέρουν υπόσχεση πραγματικής βελτίωσης και ανόδου επί του παρόντος με θετικές προβλέψεις για τα ναύλα στο μέλλον, αφού αναμένεται να υπάρξει ένα πιθανό έλλειμμα 50 πλοίων μέχρι το 2020.