«Εμφύλιος», με θύματα το επιβατικό κοινό, ξέσπασε ανάμεσα στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ) που τελεί υπό ιδιωτικοποίηση και στην ιταλική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είναι και η μοναδική εταιρεία που έχει ενδιαφερθεί για την απόκτηση της πρώτης!

Λόγω του εμφυλίου αυτού, που περιλαμβάνει απειλές και την ανταλλαγή σκληρών εκφράσεων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ματαιώνει για αύριο, Τετάρτη 6 Ιουνίου, τα πρωινά και απογευματινά δρομολόγια μεταξύ Αεροδρομίου και Κορωπίου, «εξαιτίας αδυναμίας της ΕΕΣΣΤΥ να παρέχει τροχαίο υλικό»! Μάλιστα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδίδει την εξέλιξη αυτή «σε μικροπολιτικές επιδιώξεις της ΕΕΣΣΤΥ, με φόντο την επικείμενη ιδιωτικοποίησή της»!

Ο πρωτοφανής «σιδηροδρομικός πόλεμος» μεταξύ των δύο εταιρειών που μέχρι πρόσφατα ανήκαν στον ίδιο Όμιλο, τον ΟΣΕ, αφορά ποσό 10 εκατ. ευρώ, το οποίο διεκδικεί η ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, το οποίο χρησιμοποιεί η ιταλική -πλέον- εταιρεία για τις επιβατικές και εμπορικές μεταφορές της.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλει η ΕΕΣΣΤΥ, «η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέλεξε τον ολισθηρό δρόμο της μη εμπρόθεσμης εξόφλησης των οικονομικών της υποχρεώσεων, που σήμερα υπερβαίνουν τα 10 εκ. ευρώ, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί η ΕΕΣΣΤΥ σε απόλυτη οικονομική ασφυξία. Ανάμεσα σε άλλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί μήνες δεν καταβάλλει κανένα ποσό για τις παρεχόμενες υπηρεσίες συμπληρωματικής συντήρησης…».

Για το λόγο αυτό, η ΕΕΣΣΤΥ ανακοίνωσε ότι σταματά τη συντήρηση των τρένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συγκεκριμένα, η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «αδυνατεί πλέον να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες, χωρίς να της καταβάλλεται το συμβατικά προβλεπόμενο τίμημα». Ως εκ τούτου, προσθέτει, «υπηρεσίες τέτοιας φύσης θα παρέχονται μόνον εφόσον τις ζητά εγγράφως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και καταβάλλεται, όπως ορίζει η σύμβαση, το αντίστοιχο τίμημα».

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την πλευρά της, αναγνωρίζει οφειλές μόνο «της τάξεως των μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ», υποστηρίζοντας ότι για το υπόλοιπο ποσό το οποίο διεκδικεί η ΕΕΣΣΤΥ, «δεν υπάρχουν νόμιμα παραστατικά».

Αντίθετα, η ΕΕΣΣΤΥ που επιμένει στην εξόφληση των 10 εκατ. ευρώ, από χτες στις 12 το μεσημέρι σταμάτησε να παρέχει υπηρεσίες συμπληρωματικής συντήρησης στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μάλιστα, σε σχετική ανακοίνωσή της, μεταξύ άλλων, τονίζει: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. από σήμερα 4-6-2018 και ώρα 12.00 μμ, φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την κατάσταση κυκλοφορίας των συρμών, τις ενδεχόμενες καθυστερήσεις των αφίξεων των δρομολογίων, τις καθυστερήσεις αναχωρήσεων και γενικότερα την έλλειψη του αναγκαίου τροχαίου υλικού για την κάλυψη της κυκλοφορίας των τακτικών αμαξοστοιχιών. Τα παραπάνω θα προκύψουν στο άμεσο μέλλον, εφόσον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίσει να μην καταβάλει τα οφειλόμενα ποσά για την συμπληρωματική συντήρηση στις συμβατικές προθεσμίες».

Άμεση ήταν η αντίδραση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως «για τις εργασίες της συμπληρωματικής συντήρησης, η ισχύουσα σύμβαση προβλέπει ότι η ΕΕΣΣΤΥ καταθέτει κοστολογημένη τεχνική προσφορά και μετά από έγκριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην υλοποίησή τους». Όπως υποστηρίζει η εταιρεία, «η εξόφληση των εργασιών αυτών (σύμφωνα πάντοτε με την ισχύουσα σύμβαση) γίνεται με την προσκόμιση των σχετικών παραστατικών. Όμως, παρά τις επανειλημμένες γραπτές οχλήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ΕΕΣΣΤΥ ουδέποτε παρουσίασε κοστολογημένες τεχνικές προσφορές, καθώς και τα νόμιμα παραστατικά για τις εργασίες της συμπληρωματικές συντήρησης».

Επιπλέον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγγέλλει ότι «η ΕΕΣΣΤΥ προβαίνει σε εργασίες συντήρησης, τις οποίες αυθαίρετα και μονομερώς χρίζει “εργασίες συμπληρωματικής συντήρησης”, χωρίς να τηρούνται οι συμβατικές προϋποθέσεις».

Μάλιστα, η διοίκηση της ιταλικής εταιρείας ανεβάζει τους τόνους της αντιπαράθεσης και χαρακτηρίζει τις δηλώσεις της ΕΕΣΣΤΥ ως «ανακριβείς, συκοφαντικές και ότι έχουν ως στόχο (διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα) την παρέλκυση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ιδιωτικοποίησή της, για την οποία η διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ έχει επανειλημμένως και δημοσίως εκφράσει την έντονη αντίθεσή της».

Επίσης, όπως υποστηρίζει, «μόλις δύο ημέρες πριν τη λήξη της υποβολής προθεσμίας για την κατάθεση της προσφοράς εξαγοράς της, η ΕΕΣΣΤΥ προβαίνει σε εκβιαστικές πρακτικές, αποσύροντας τροχαίο υλικό». Και προσθέτει: «Ενόψει του ορατού πλέον κινδύνου (εξαιτίας της εκ μέρους της ΕΕΣΣΤΥ καταχρηστικής συμπεριφοράς) να διακοπεί η κυκλοφορία των τρένων, στην οποία ήδη από σήμερα παρουσιάζονται σοβαρές δυσλειτουργίες και με τη ρητή επιφύλαξη για οποιαδήποτε θετική ή αποθετική ζημία υποστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από αυτή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάλεσε την ΕΕΣΣΤΥ στην προσφυγή της διαδικασίας του άρθρου 27 της Σύμβασης (συγκρότηση Τεχνικής Επιτροπής) προς επίλυση των Τεχνικών Διαφορών».

Σε κάθε περίπτωση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει ότι «επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της» και «ζητά συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία που πιθανώς να υποστεί τις επόμενες ημέρες, ταλαιπωρία για την οποία η ευθύνη βαρύνει εξ ολοκλήρου την ΕΕΣΣΤΥ».