Κινητικότητα ξανά στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων εντός του Ιουνίου με εξελίξεις να αναμένονται στην Εγνατία Οδό, το Ελευθέριος Βενιζέλος, τα ΕΛΠΕ και τα περιφερειακά λιμάνια. Αυτά προκύπτουν από δηλώσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Αρη Ξενόφου, ο οποίος προχθές το βράδυ συναντήθηκε με τους εκπροσώπους των θεσμών. Εξάλλου ο Ξενόφος σε ενημέρωση που έκανε χθες στους δημοσιογράφους έδωσε έμφαση στις επιδιώξεις του Ταμείου ως προς τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Οπως έκανε γνωστό έχει προτείνει στο σχέδιο της σύμβασης να υπάρχει δέσμευση για τον μελλοντικό παραχωρησιούχο ώστε να επιτρέπεται η ελεύθερη διέλευση των ανέργων και των ατόμων με αναπηρία. Παράλληλα, επιδιώκει και την υποχρέωσή του να αναβαθμίσει την ασφάλεια των υποδομών στο τμήμα της ΠΑΘΕ Χαλάστρα – Πολύκαστρο.

ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΠΕ. Κατά τ’ άλλα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ περιέγραψε πως σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό πώλησης των ΕΛΠΕ θα υπάρχει μετά και την παράταση που δόθηκε για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στις 30 Μαΐου ορατότητα ως προς την έκβασή του εντός του επόμενου μήνα. Τον Ιούνιο επίσης αναμένεται να ξεκαθαρίσει και το θέμα που έχει ανακύψει με την Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με τον Ξενόφο, «η δυσκολία προέκυψε στον διαγωνισμό παραχώρησης της σύμβασης της Εγνατίας με τον διαγωνισμό για τα αναλογικά διόδια. Οι υποψήφιοι επενδυτές δεν έχουν τη δυνατότητα με σαφήνεια να αποτιμήσουν τα έσοδα γιατί αυτό το σύστημα δεν έχει λειτουργήσει». Κατά τον ίδιο «το αναλογικό σύστημα θα πρέπει να εγκατασταθεί με την τεχνική που θα επιλέξει ο επενδυτής».

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ απάντησε στα σχόλια του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για την καθυστέρηση στις αποκρατικοποιήσεις, σημειώνοντας πως στο πρώτο τετράμηνο έχει σημειωθεί ρεκόρ από συστάσεως του Ταμείου ως προς το ύψος των λογιστικών εσόδων. Αυτά είναι 1 δισ. ευρώ».

Πάντως, για το θέμα της εμπλοκής της σύμβασης επέκτασης της παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών στις Βρυξέλλες, ο Ξενόφος εκτίμησε ότι θα έχει τελειώσει εντός του επόμενου μήνα, εκφράζοντας την αισιοδοξία του. Τέλος, όπως είπε, το Ταμείο δίνει και προτεραιότητα στα τέσσερα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια για την παραχώρηση δραστηριοτήτων τους. Εδειξε εκείνα της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας, της Αλεξανδρούπολης και της Κέρκυρας.