Με την άφιξη στην Αθήνα της Ντανιέλ Νουί του SSM θα συμπέσουν οι ιδιαίτερα θετικές ανακοινώσεις για τα στρες τεστ των τεσσάρων συστημικών ελληνικών τραπεζών που θα γίνουν στα μέσα Μαΐου. Η επικεφαλής του εποπτικού μηχανισμού της ΕΚΤ πρόκειται να έλθει στην Αθήνα την Κυριακή 13 Μαΐου. Την επομένη θα συναντηθεί με τους έλληνες τραπεζίτες, ενώ το πρόγραμμα προβλέπει γεύμα με τον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα. Ανεξάρτητα από το μενού ένα είναι σίγουρο. Θα πιουν στη υγεία των στρες τεστ. Πάντως και οι δύο έχουν να το λένε για το επίπεδο άριστης συνεργασίας που είχαν στα στρες τεστ. Κατά τα άλλα συνεχίζονται οι επαφές τραπεζιτών – κυβερνητικών στο Μέγαρο Μαξίμου. Κορυφαίος τραπεζίτης που συμμετέχει σε αυτές, μας έλεγε προχθές ότι «ωστόσο καλό είναι να μην έχει κανείς και πολλά πάρε-δώσε, γιατί καίγεται χωρίς να το καταλάβει». Πάμπολλα τα παραδείγματα…

Το φάντασμα του… Σόιμπλε

Σκληρά παιδιά αποδεικνύονται και οι νέοι σοσιαλδημοκράτες επικεφαλής του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών. Αποτέλεσμα; Απογοήτευση επικρατεί τις τελευταίες ώρες στην Αθήνα και στο εδώ οικονομικό επιτελείο, που θεωρούσε ότι «η εποχή Σόιμπλε» έχει τελειώσει. Αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά ότι στα σοβαρά κράτη τα πρόσωπα μπορεί να αλλάζουν, αλλά οι πολιτικές μένουν ίδιες.

Λεφτά τέλος

Νεότερα από το Βερολίνο, σχετικά με το ελληνικό ζήτημα. Η πολιτικά αποδυναμωμένη πλέον Ανγκελα Μέρκελ έχει δώσει εντολή να κοπεί κάθε συζήτηση για ενδεχόμενη νέα χρηματοδότηση της Ελλάδας, σε οποιοδήποτε πλαίσιο. Τι συνεπάγεται αυτό; Οτι αν η Αθήνα θέλει μια φορά την «καθαρή έξοδο», οι δανειστές την θέλουν 100! Η Ελλάδα θα διασφαλίσει τα περίπου 17-19 δισ. ευρώ για το «μαξιλάρι» της μεταμνημονιακής περιόδου και θα κληθεί να διαχειριστεί ολομόναχη το μέλλον της…

Το Βερολίνο δεν συζητεί καν το ενδεχόμενο της προληπτικής γραμμής πίστωσης! Αντιθέτως, η Φρανκφούρτη, όπου βρίσκεται η έδρα της ΕΚΤ, θα την ήθελε, γιατί φοβάται για το μέλλον των τραπεζών. Κάπου στη μέση βρίσκεται το ΔΝΤ. Τι θέλει αυτό; Σημειώστε:

Α. Διευθέτηση του χρέους χωρίς όρους.

Β. Πρόβλεψη όρων και προϋποθέσεων για την Ελλάδα μόνο για την απορρόφηση κεφαλαίων από έναν ειδικό λογαριασμό που θα δημιουργηθεί για έκτακτη ανάγκη.

Οι Ευρωπαίοι, δηλαδή οι Γερμανοί, συνδυάζουν τους όρους με τη διευθέτηση του χρέους και δεν συζητούν για κανέναν λογαριασμό, αφού δεν θέλουν να ξαναδώσουν λεφτά στην Ελλάδα.

Η Εφορία του μέλλοντος

Προ των πυλών βρίσκεται το νέο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων. Η αρχή γίνεται από τη ΔΟΥ Ηρακλείου. Πολύ σύντομα η συγκεκριμένη εφορία θα απορροφηθεί από τη ΔΟΥ Νέας Ιωνίας, η οποία αποκτά νέα στέγη αλλά και ένα φρέσκο και πιο φιλικό πρόσωπο για τους φορολογουμένους. Σε ένα κτίριο 2.400 τετραγωνικών μέτρων με σύγχρονες υποδομές, η ΔΟΥ Νέας Ιωνίας έχει όλες τις προδιαγραφές της «Εφορίας του μέλλοντος». Μετατρέπεται σε ελεγκτικό κέντρο όπου οι φορολογούμενοι με ανοιχτούς λογαριασμούς θα κλείνουν ραντεβού με τους ελεγκτές για να ρυθμίζουν γρηγορότερα τις υποθέσεις τους. Είναι η μεγαλύτερη ΔΟΥ σε αριθμό ΑΦΜ (έχει πάνω από 250.000 ΑΦΜ) στο Λεκανοπέδιο, ενώ εξυπηρετεί πλήρως ή μερικώς τους φορολογουμένους 11 δήμων του Λεκανοπεδίου. Από την Πεντέλη και το Μαρούσι μέχρι τη Λυκόβρυση και τη Χαλκηδόνα.

Ολοι στον Καναδά

Στον Καναδά «μετακομίζει» για μερικές μέρες το μάνατζμεντ όλων των ελληνικών εισηγμένων εταιρειών στις οποίες έχει συμμετοχή το fund Fairfax, του Πρεμ Γουάτσα. Ο λόγος; Είναι προγραμματισμένη η γενική συνέλευση των μετόχων του. Πρόκειται για την ετήσια «δοκιμασία» όλων. Κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένες γενικές συνελεύσεις δεν μοιάζουν σε τίποτα με τις αντίστοιχες ελληνικές.

Καζίνο στη Γευγελή

Και τέταρτο καζίνο στήνεται στα σύνορα Ελλάδας – Σκοπίων, στη Γευγελή. Θα έρθει να προστεθεί στα άλλα τρία, που λειτουργούν από την πλευρά της γειτονικής χώρας, με ετήσιο τζίρο 60 εκατ. ευρώ και περίπου 600.000 (κυρίως) έλληνες επισκέπτες κάθε χρόνο. Τα καζίνα αυτά είναι κυρίως τουρκικών και… αυστριακών συμφερόντων.

Η Qatar πάει Μύκονο

Oταν μιλάμε για Μύκονο, τελικώς φαίνεται πως όλα είναι δυνατά. Απόδειξη; Η Qatar Airways ξεκινά απευθείας γραμμή από το Κατάρ στο νησί των ανέμων από τις 30 Μαΐου. Για να «κατεβάσει» αεροσκάφος εκεί η Qatar, η Fraport υπολειτούργησε για περίπου 20 μέρες το αεροδρόμιο στο νησί, για να κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις. Βλέπετε, τα αεροσκάφη της συγκεκριμένης εταιρείας απαιτούν ειδικές προδιαγραφές στους διαδρόμους για να προσγειωθούν.