Από το προηγούμενο σχολικό έτος, το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην ουσιαστική κατάργηση των εξετάσεων στο γυμνάσιο, στη μείωση των ωρών διδασκαλίας και στην κατηγοριοποίηση των μαθημάτων όπου τέσσερα από αυτά εξετάζονται γραπτά, ενώ στα υπόλοιπα υπάρχει μόνο η προφορική βαθμολογία. Στο πλαίσιο αυτό και σε αγαστή συνεργασία με το ΙΕΠ φαίνεται ότι το επόμενο βήμα θα είναι η πλήρης κατάργηση κάθε εξεταστικής διαδικασίας και η αντικατάστασή της με την περιγραφική αξιολόγηση.

Η αντιμεταρρύθμιση στον χώρο της εκπαίδευσης προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Δυστυχώς οι κυβερνώντες δείχνουν να μην κατανοούν τα αρνητικά αποτελέσματα των επιλογών τους. Διακατέχονται από ιδεοληψίες και επιμένουν στην πολιτική της αποδόμησης. Εντονος ο προβληματισμός από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών για τη νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί. Το επίπεδο των σπουδών υποβαθμίζεται και οδηγούμαστε σε ένα γυμνάσιο της «ήσσονος προσπάθειας».

Καίριο θα είναι το πλήγμα εάν καταργηθεί εντελώς η βαθμολογία και οδηγηθούμε σε μια περιγραφική αξιολόγηση που ισχύει στις τέσσερις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Η όλη αυτή διαδικασία θα έχει διαλυτικές συνέπειες και θα οδηγήσει τη μεγάλη πλειοψηφία του μαθητικού δυναμικού να υστερεί γνωστικά και να μη δύναται να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στις απαιτήσεις του λυκείου, ιδιαίτερα στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ – ΤΕΙ.

Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να αντιδράσει γιατί οι κίνδυνοι για το αύριο της νέας γενιάς είναι υπαρκτοί και ορατοί.

Ο Θόδωρος Τσούχλος είναι μέλος του προεδρείου του ΔΣ της ΟΛΜΕ