Η πασχαλινή αγορά δεν έφερε ανάσταση στο λιανεμπόριο. Αντίθετα, τα στοιχεία δείχνουν σημαντική πτώση του τζίρου κατά περίπου 130 εκατ. ευρώ το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου, με μια μείωση της τάξεως του 5% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αν ήταν μόνο η πασχαλινή περίοδος πιεσμένη, το κακό θα ήταν σχετικά μικρό. Τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου μαρτυρούν κάθετη πτώση του τζίρου από τις αρχές του έτους έως και 10% σε καταστήματα τροφίμων, ποτών και καπνού, μείωση 8%-9% στα πολυκαταστήματα, 5%-6% στον κλάδο ηλεκτρικών, επίπλων και οικιακού εξοπλισμού και 3%-4% ακόμα και στον κλάδο φαρμακευτικών – καλλυντικών.

Στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης μετά τιςεκπτώσεις, όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ « η κίνηση χαρακτηρίζεται υποτονική με τους καταναλωτές αδιάφορους και τη μείωση να ξεπερνά κατά πολύ το 10%».

Το μόνο παρήγορο στοιχείο του Απρίλη ήταν η καλή πορεία των πωλήσεων αυγών και λαμπάδων.

Κάθε Πάσχα λόγω του εθίμου «σπάζουν» πάνω από 200 εκατ. αβγά, «λιώνουν» περισσότερες από τρία εκατομμύρια λαμπάδες και καταναλώνονται περισσότερα από δύο εκατομμύρια σοκολατένια αβγά. Πρόκειται για το 10% της ετήσιας κατανάλωσης αβγών ελληνικής παραγωγής, «που ευτυχώς λόγω της παράδοσης, συντηρείται κάθε χρόνο σταθερή».