Η VW επιστρέφει στις ρίζες της, δηλαδή, στη λύση του 1000αρη κινητήρα, όπως το Golf πρώτης γενιάς της δεκαετίας. Μόνο που αυτή τη φορά η προηγμένη τεχνολογία TSI σε συνδυασμό με το πακέτο BlueMotion έχει κάνει θαύματα, τόσο στον τομέα της οικονομίας καυσίμου και των μειωμένων εκπομπών ρύπων όσο και στην επιδόσεις που παραπέμπουν σε κινητήρα άνω των 1.400 κ.εκ.

Το νέο Golf 1.0 TSI 115ps BlueMotion σου σβήνει κάθε αμφιβολία – περί νωχελικών επιδόσεων – και μόνο από τους αριθμούς. Το νέο τρικύλινδρο TSΙ μοτέρ βενζίνης του 1.0 λίτρου (για την ακρίβεια 999 κ.εκ.) αποδίδει 115 ίππους, 200 Nm ροπής και μέση κατανάλωση 4,3 λίτρων με τις εκπομπές ρύπων να έιναι στα 99 γραμμάρια/χλμ. Η πρώτη γεύση με το νέο μοντέλο μας άφησε με τις πιο θετικές εντυπώσεις. Αν εξαιρέσουμε την απουσία δύναμης από τις 1.500 σ.α.λ. και κάτω, το ταλαντούχο σε επιδόσεις μοτέρ αποδίδει ομοιόμορφα και πολιτισμένα το μεγαλύτερο μέρος της ροπής του σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, με τον κινητήρα να δείχνει ότι κρατάει τα ψυχικά του αποθέματα από τις 2.000 έως και τις 5.000 – 5.500 σ.α.λ. – δηλαδή στον κόφτη.

Το τρικύλινδρο μοτέρ δεν φανερώνεται πουθενά και η κλασική τραχιά λειτουργία ίσως να φανερωθεί όταν βυθίσεις απότομα το πεντάλ γκαζιού. Να σημειωθεί ότι το νέο μοτέρ έχει τα εξής χαρακτηριστικά: κατασκευή των επιμέρους σημείων από αλουμίνιο ώστε να κρατηθεί χαμηλό το βάρος του, και μια μικρή τουρμπίνα που θέλει να έχει την ευθύνη για την σπιρτάδα του 1.000ρη κινητήρα. Σε επιδόσεις, μπορεί να πιάσει σε τελική τα 204χλμ/ώρα ενώ η επιτάχυνση των 9,4 ΄΄ από τα 0-100χλμ. είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας – πάντα για τα μοντέλα με κινητήρες downsizing. Στο δρόμο, το Golf παντρεύει με επιτυχία την άνεση, την ευκολία στην οδήγηση με την οδική συμπεριφορά με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής.

Στο έβδομης γενιάς Golf οι τεχνικοί κατάφεραν να προσδώσουν χαρακτηριστικά μεγαλύτερου μοντέλου, τόσο στην ποιότητα κύλισης όσο και στην συνολική αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Στα συν του και η σπορ ανάρτηση της έκδοσης BlueMotion , που σε κάθε περίπτωση μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές χωρίς να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης.

Στο εσωτερικό του και πιο στοχευμένα στη θέση οδήγησης ο οδηγός θα βρει την πιο ιδανική θέση οδήγησης, με τα χειριστήρια να παίρνουν άριστα στην εργονομία Στον τομέα την άνεσης το γερμανικό μοντέλο είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο, με τους πίσω επιβάτες να έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους. Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι εκμεταλλεύσιμος ενώ το άνοιγμα την πίσω πόρτας θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο την είσοδο των μεγάλων αποσκευών. Η έκδοση BlueMotion κοστίζει κάτι παραπάνω αλλά προσφέρει μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού με έγχρωμη οθόνη, σύστημα infotainment με οθόνη 6,5” κ.α.

VW GOLF VII 1.0 TSI BLUEMOTION

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 999 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 115 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 200 Nm

EΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,7

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 204 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 4,3 λίτρα/100 χλμ.