Τα καλά παιδιά –λένε –πάνε στον Παράδεισο. Τα κακά παιδιά πάνε παντού. Ενα (ραδιοφωνικό) «κακό παιδί» όπως ο Λάμπης Ταγματάρχης δεν ήταν αναμενόμενο να αποτελέσει την εξαίρεση. Και για το παντού και για το πάντα. Η «εξυπνάδα να κάνει υπερκομματικές φιλίες», που κάποιοι του καταλογίζουν, μπορεί να φάνταζε στα μάτια άλλων σαν προσεταιρισμός κάθε κυβερνητικού σχήματος (έφτασαν μάλιστα να του αποδίδουν χαρακτηριστικά «γυμνοσάλιαγκα» ως προς τις επιδόσεις του στην αναρρίχηση), όμως σε εκείνον έδωσε τη δυνατότητα να πάει παντού και να κάνει τα πάντα.

Ακόμη και δύο φορές, όπως εν προκειμένω στην ΕΡΤ, όπου κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Καθώς δε «επιζεί σαν την κατσαρίδα ακόμη και πυρηνικού πολέμου», όπως έχουν γράψει κάποιοι, καταφέρνει σε κάθε 24ωρο –που ξεκινάει από μια πολυτελέστατη μεζονέτα με πισίνα (και ένα έργο του Κώστα Βαρώτσου από τοίχο σε τοίχο!) στα βόρεια προάστια και συνεχίζεται στο γραφείο της διεύθυνσης –όχι απλώς να απολαμβάνει την ισχύ που του δίνει η θέση του, αλλά και να τη μεγεθύνει. Δεν είναι μυστικό ότι σοβεί η κόντρα του με τον πρόεδρο του ΔΣ της ΕΡΤ Διονύση Τσακνή, του οποίου ουκ ολίγες φορές έχει ακυρώσει αποφάσεις εφαρμόζοντας τη στρατηγική «ενός ανδρός αρχή». Δεν έχει όλες τις αρμοδιότητες; Λάθος, θα απαντήσουν οι παροικούντες την Αγία Παρασκευή. Τις πήρε. Τις διεκδίκησε. Απευθείας από την πολιτική ηγεσία (άλλωστε, κατά πληροφορίες, συνάντησε απευθείας τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, προτού ανακοινωθεί ο διορισμός του, ύστερα από –τυπική –πρόσκληση ενδιαφέροντος). Με αντάλλαγμα επικοινωνιακές υπηρεσίες ακόμη και στα δελτία ειδήσεων της κρατικής ραδιοτηλεόρασης –ή ειδικά σε αυτά.

Στάχτη στα μάτια θεωρείται η δημόσια προσπάθειά του να υποστηρίξει τον πρόεδρο του ΔΣ Διονύση Τσακνή για την επιλογή του τραγουδιού των Argo που έστειλε η ΕΡΤ στη Γιουροβίζιον, για να σημειώσει τον πρώτο αποκλεισμό της ελληνικής συμμετοχής στον τηλεοπτικό διαγωνισμό, ενώπιον 150 και πλέον εκατομμυρίων τηλεθεατών από την Ευρώπη ώς την Αυστραλία και την Ιαπωνία. Στη δήλωσή του φρόντισε να επισημάνει –με τόλμη ανάληψης και της ευθύνης –ότι η απόφαση ήταν συλλογική (κάποιοι επιμένουν ότι ήταν δική του), φροντίζοντας να προτάξει τον «μπαμπούλα» της διαπλοκής και της διαρπαγής: «Η προσπάθεια για πρώτη φορά κινήθηκε έξω από δισκογραφικές εταιρείες, χωρίς τη συμμετοχή εταιρειών παραγωγής. Η «χολή» που βγαίνει δεν είναι τόσο άδολη. Πολλοί επιθυμούν τη διαρπαγή του θεσμού από τη δημόσια τηλεόραση».

Ακόμη και η παραίτηση του διευθυντή των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, του διακεκριμένου μαέστρου Μίλτου Λογιάδη (γνωστού από την Ορχήστρα των Χρωμάτων του Μάνου Χατζιδάκι), με το όνομα του Ταγματάρχη συνδέθηκε. Με ισχυρισμούς παρεμβάσεων από μέρους του. Ή η πρόσφατη προσωρινή αλλά επεισοδιακή απομάκρυνση της παρουσιάστριας Αντριάννας Παρασκευοπούλου από το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ. Αλλωστε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ κατάφερνε πάντα να έχει άνωθεν στήριξη. Ακόμη και στην πρώτη του θητεία στη δημόσια ραδιοτηλεόραση, το 2010-2012, όταν τοποθετήθηκε από τον Γιώργο Παπανδρέου ως «καλό παιδί» του ΠΑΣΟΚ (και φέρεται να κυνηγήθηκε από τον Σίμο Κεδίκογλου). Ακόμη και τώρα με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που κάποιοι θεωρούν ότι έχει πράσινο (πρασινότατο!) φως από τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, που προώθησε ευθαρσώς τον διορισμό του στην ΕΡΤ. Εστω και αν βλέπουν τακτική ερπετού ή θεωρούν δουλικό τον τρόπο με τον οποίο προσφέρει τα ανταλλάγματα.

Ας αφήσουμε όμως το ζωικό βασίλειο (γυμνοσάλιαγκες, κατσαρίδες, ερπετά) κι ας προσγειωθούμε στη γη. Της Αθήνας. Οπου γεννήθηκε το 1957 ο Χαράλαμπος Ταγματάρχης. Κοντά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, από του οποίου τα θρανία ξεκίνησε για να καταλήξει στo Οικονομικό Πανεπιστήμιο (όπου μοιράστηκε κομματικά ανάμεσα στη Β’ Πανελλαδική και τον Ρήγα Φεραίο) και να συνεργάζεται με έντυπα, ραδιόφωνο (Σκάι, Αnt1, ΕΡΑ, «Ποντίκι», «Πρώτη», «ΝΕΑ» κλπ) και εσχάτως στον ιστότοπο της άλλοτε φίλης του Ελλης Στάη.

Διδάσκοντας Ειδικά Ρεπορτάζ (και εντυπωσιασμό) στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας, δεν δίστασε να φιλήσει μαθήτριά του, έμφορτος από τη φήμη του γόη γυναικοκατακτητή –αν και μόνο τη σχέση του με την Κατερίνα Κοσκινά, διευθύντρια πλέον του ΕΜΣΤ, δεν έχει κρατήσει κρυφή.

Η διευθυντική πορεία του στη δορυφορική τηλεόραση της Netmed, που απογείωσε τις συνδρομές του Filmnet και μετεξελίχθηκε στη Nova, έβαλε τις ελληνικές τηλεσυχνότητες στο παιχνίδι εκατομμυρίων για τις αθλητικές μεταδόσεις. Παιχνίδι που μετέφερε και στην κρατική τηλεόραση, για να αποκτήσει ένθερμους επικριτές όταν δόθηκαν 27 εκατ. ευρώ για την –επί τριετία –μετάδοση του Τσάμπιονς Λιγκ, ενώ η ΕΡΤ είχε έσοδα μόλις 2,6 εκατ.

Εκείνος που αρθρογραφούσε πώς επιβεβαιώθηκε η –προσωπική –προφητεία από τον θαυματουργό Παΐσιο, γνώρισε ένα θαύμα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής: «Θα μου επιτρέψετε, επειδή περίμενα υπομονετικά, να σας υποβάλω και εγώ κάποιες ερωτήσεις, σε σχέση και με την έκφραση ενδιαφέροντος να αναλάβετε τα καθήκοντα…» ξεκίνησε η Ζωή Κωνσταντοπούλου την «ανάκριση» Ταγματάρχη, αλλά και των μελών του ΔΣ της ανασυσταθείσας ΕΡΤ. «Ανάκριση» που θεωρείται μνημειώδης και λόγω διάρκειας (δέκα ώρες!).

Αυτά προτού οι διαδρομιστές της ΕΡΤ αρχίσουν να του καταλογίζουν κυνήγι ισχύος, ακόμη κι αν ο κρατικός φορέας κατέγραφε για το 2015 κέρδη προ φόρων 97.434.108 ευρώ ή επανενεργοποιούνταν η Εκπαιδευτική Τηλεόραση. Είπαμε. Μόνο τα καλά παιδιά πάνε στον Παράδεισο. Στην κρατική τηλεόραση ούτε αυτά…