Οικονομία

Φορολογικό: Επιβαρύνσεις για ετήσιο εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ

Φορολογικό: Επιβαρύνσεις για ετήσιο εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ
Σχόλια
2 λεπτά

Έρχονται σαρωτικές αλλαγές στη φορολογία μισθωτών, συνταξιούχων, επαγγελματιών, ενοικίων σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών και θα συζητήσει διεξοδικά με τους εκπροσώπους των θεσμών μόλις αυτοί επιστρέψουν.

Το σχέδιο που επεξεργάζεται το Υπ. Οικονομικών επιφυλάσσει πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις σε όσους δηλώνουν ετήσιο εισόδημα πάνω από 30.000 ευρώ (περίπου 1.700 καθαρά το μήνα) ενώ αυτό που θα κάνει τη διαφορά είναι το γεγονός ότι πλέον θα υπάρχει μία ενιαία φορολογική κλίμακα για μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες, ατομικές επιχειρήσεις και αγρότες.

Μισθωτοί και συνταξιούχοι με ετήσιο φορολογητέο εισόδημα (πραγματικό ή τεκμαρτό) άνω των 30.000 ευρώ και έως 42.000 ευρώ θα υποστούν πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις από 100 έως 1.200 ευρώ.

Σημειώνεται ότι το αφορολόγητο των 9.500 ευρώ θα ισχύσει για τα εφετινά εισοδήματα που θα δηλωθούν το 2017 για μισθωτούς, συνταξιούχους, αγρότες.

Από την άλλη, η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης γίνεται μόνιμη με νέα κλίμακα η οποία επιφυλάσσει πρόσθετες πιβαρύνεις σε ετήσια εισοδήματα άνω των 35.000 ευρώ. Εδώ όμως να γίνει μία επισήμανση. Πλέον, οι νέοι αυξημένοι συντελεστές δεν θα επιβαρύνουν το σύνολο του εισοδήματος αλλά το κλιμάκιο που τους αφορούν.

Εξαίρεση αποτελεί το πρώτο κλιμάκιο (0,7%) για εισόδημα από 12.000 ευρώ έως 20.000 ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση ο συντελεστής 0,7% θα εφαρμόζεται στο σύνολο του εισοδήματος, δηλαδή δεν θα αφαιρούνται τα πρώτα 12.000 ευρώ που είναι αφορολόγητα για όσους δηλώνουν ετήσια εισοδήματα έως αυτού του ύψους.

Την ίδια στιγμή, ελεύθεροι επαγγελματίες και μικρομεσαίοι θα διαπιστώσουν μείωση φορολογίας αν δηλώνουν κέρδη έως 25.000 € ετησίως, ενώ αντίθετα αύξηση φόρων θα προκύψει σε όλους όσοι εισπράττουν ενοίκια.

Αναλυτικά το σχέδιο φορολογικής κλίμακας μισθωτών, συνταξιούχων, επαγγελματιών, αγροτών έχει ως εξής:

Φόρος 22%: Εισόδημα έως 25.000 €
Φόρος 32%: Εισόδημα από 25.001 € έως 30.000 €
Φόρος 42%: Εισόδημα από 30.001 έως 60.000 € ή 65.000 €
Φόρος 50%: Εισόδημα άνω των 60.000 €

Σχέδιο φορολογικής κλίμακας για εισοδήματα από ενοίκια:

Συντελεστής 15%: Εισόδημα έως 12.000 €
Συντελεστής 35%: Εισόδημα 12.001 € έως 40.000 €
Συντελεστής 40% ή 45%: Εισόδημα 40.000 € και άνω

Η νέα προτεινόμενη κλίμακα της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης

Εισόδημα Φορολογικός συντελεστής
12.001 – 20.000 € 0,7 %
20.001 – 30.000 € 3 %
30.001 – 50.000 € 5 %
50.001 – 100.000 € 6 %
100.001 – 500.000 € 8 %
500.001 € και άνω 10 % (πρόταση αύξησης στο 10%)

Σημαντικό: Ο φορολογικός συντελεστής εφαρμόζεται σε κάθε κλιμάκιο ξεχωριστά και όχι στο σύνολο όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια

Go Deeper

εισοδήματα εφορία φορολογικό

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Ελεγκτικό Συνέδριο: Έρχεται το 2026 ο «Εικονικός Βοηθός Δικαστή» υιοθετώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη
  2. Ιβάν Γιοβάνοβιτς: «Πρέπει να κάνουμε τέλειο παιχνίδι για να πάρουμε αποτέλεσμα απέναντι στην Ολλανδία»
  3. Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: «Πράσινο φως» στην άρση ασυλίας της Αφροδίτης Λατινοπούλου

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies