Πάνω από 40 νέα μοντέλα συνεχίζουν να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Αρκεί να εκπέμπουν έως και 90 γραμμάρια CO2/χλμ ( και όχι 100 γραμμάρια CO2/χλμ που ήταν πέρσι ) και να έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010. Να σημειωθεί ότι η λίστα με τα μοντέλα που απαλλάσσονταν από τα τέλη κυκλοφορίας άγγιζαν πέρσι τα 200 αυτοκίνητα. Η μικρότερη λίστα των τυχερών μοντέλων που γλιτώνουν από τη μέγγενη της εφορίας αφορά κυρίως πετρελαιοκίνητες εκδόσεις έως και 1.600 κ.εκ. μικρά – μικρομεσαία ενώ στα τυχερά συγκαταλέγονται και συγκεκριμένες εκδόσεις βενζίνης. Χωρίς τέλη συνεχίζουν τα περισσότερα υβριδικά, οι νέες ηλεκτροκίνητες προτάσεις αλλά και τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου.

Τα μικρά χωρίς τέλη

H Αudi, η Citroen, η Peugeot και η Renault έχουν τα περισσότερα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, η Audi έχει το μικρό Α1 με 1.400αρη TDi (ντίζελ) κινητήρα ο οποίος εκπέμπει 89 γραμμάρια CO2/χλμ, οπότε δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, από τα τέλη κυκλοφορίας «ξεγλιστρά» και το νέο Audi A3 1.6 TDI ULTRA με 89 CO2/χλμ.

Η Citroen έχει πέντε μοντέλα. Πρόκειται για το Citroen C1 e-VTI Airdeam, Citroen C3 1.6 e-HDi, Citroen C3 1.4 e-HDi ( 87 γρ/χλμ), το C4 1.6 BlueHDi (86 γρμ/χλμ). H Peugeot προσφέρει το νέο 108 με 1.000αρη μοτέρ 68 ίππων που χάρη στις μειωμένες εκπομπές CO2 (88γρ/χλμ) δεν θα πληρώσει ούτε για το 2016 τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, το ίδιο ισχύει και για το 208 BlueHDi με 75 αλλά και 100 ίππους. Στα τυχερά μοντέλα συγκαταλέγεται και το Mini One – στην ντίζελ έκδοση – αλλά και το νέο Opel Corsa με τον 1.300αρη κινητήρα που περηφανεύεται ότι καταναλώνει κάτι λιγότερο από 3,5 λίτρα/100χλμ.

Mεσαία, πολυμορφικά και crossover

Από τα τέλη κυκλοφορίας συνεχίζουν – έστω και μετρημένα στα δάχτυλα – να απαλλάσσονται μερικά μοντέλα που ανήκουν στη μικρομεσαία κατηγορία, μικρά πολυμορφικά η crossover. Όπως για παράδειγμα το μικρό πολυχρηστικό το C4 Cactus 1.6 BlueHDi αλλά και το DS 3 με ντίζελ κινητήρα 1.6 BlueHDi με 87 γραμμάρια C02/χλμ. Επίσης, το Peugeot 2008 με 100 ίππους και τεχνολογία BlueHDi χάρη στους μειωμένους ρύπους του δεν πληρώνει τέλη ενώ το ίδιο ισχύει και για το νεοφερμένο στην ελληνική αγορά 308 με ντίζελ κινητήρα BlueHDi που υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου 3.1 λίτρα/100χλμ και εκπομπές CO2 82 γραμ/χλμ. Και η Mercedes A180d BlueEfficiency ανήκει στα τυχερά μοντέλα, που διαθέτει ένας ιδιαίτερα αποδοτικό ντίζελ κινητήρα.

Μικρά οικογενειακά

Το Renault Megane με κινητήρα 1.5 Energy dCi (ντίζελ) αποδίδει 110 ίππους και με 90 γραμμάρια CO2/χλμ. γλιτώνει τα τέλη. Εδώ συμπεριλαμβάνεται και το Seat Toledo 1.4 TDi, η Toyota Corolla 1.4 D-4D και το Volvo V40 1.6 D2.

Yβριδικά, ηλεκτρικά και διπλού καυσίμου

Τα υβριδικά, τα ηλεκτρικά, τα διπλού καυσίμου ( φυσικό αέριο και βενζίνης) έχουν την τύχη να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Όπως, το νέο Audi A3 g-tron με μεικτή κατανάλωση3,5 κιλά/100χλμ το οποίο προσφέρει αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα μόνο με τη χρήση φυσικού αερίου. Το πιο δημοφιλές μοντέλο φυσικού αερίου, το VW Up eco αποδίδει 69 ίππους και κοστίζει στην τσέπη του οδηγού 3 ευρώ για κάθε100χιλιόμετρα που διανύει. Η λίστα των υβριδικών κατακλύζεται από τα μοντέλα της Toyota.

Το Toyota Yaris 1.5 Hybrid, τo Auris 1.8 Hybrid και το Prius συνεχίζουν να μην πληρώνουν τέλη. Επίσης, το υβριδικό Volvo V60 Hybrid plug-in με 48 γραμμάρια/χλμ βρίσκεται αρκετά μακριά από το όριο των 90 γρ/χλμ. To συγκεκριμένο μοντέλο αποδίδει 285 ίππους (215 ο βενζινοκινητήρας και 70 ο ηλεκτροκινητήρας και έχει κατανάλωση 2 λίτρα/100χλμ. Το ηλεκτρικό plug-in Audi A3 e-tron αποδίδει 150 ίππους και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ( εκπομπές CO2 35γρμ/χλμ) . Χωρίς τέλη είναι και τα ηλεκτροκίνητα BMW i3, i8 αλλά και δύο νέα: Πρόκειται για το VW e-up! και το VW e-Golf. Το μικρό Up κινείται από ηλεκτροκινητήρα ισχύος 82 ίππων ενώ το ηλεκτροκίνητο Golf αποδίδει 115 ίππους.

Τα οικολογικά πολυτελείας

Στη λίστα των μοντέλων που απαλλάσονται από τα τέλη εντοπίσαμε και κάποια ( μετρημένα στα δάχτυλα) πολυτελή, χάρη στην υβριδική – ηλεκτρική Plug-in τεχνολογία. Όπως η νέα υβριδική BMW X5 με κινητήρα 2.0 λίτρων, βενζίνης που σε συνδυασμό με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 313 ίππους. Η υβριδική Χ5 μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για απόσταση 31 χιλιομέτρων μόνο με την χρήση ηλεκτροκινητήρα αρκεί η τελική να μην ξεπεράσει τα 120χλμ/ώρα.Το plug-in μοντέλο καυχιέται ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 3.4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Όσο για εκπομπές ρύπων CO2 είναι στα 78 γρ/χλμ, οπότε δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Επίσης, και η Mercedes C 350e, η υβριδική Plug –in ( επαναφορτιζόμενη) εκδοχή της C-Class ανήκει στη συνομοταξία των πράσινων προτάσεων που μπορεί να κινηθεί χωρίς τη χρήση του 2.0 λίτρου βενζινοκινητήρα μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα για 31 χιλιόμετρα!