Γιατί στην Ευρώπη αυξάνεται σταθερά η χρήση πετρελαίου ενώ στις ΗΠΑ είναι πιο κοινή η χρήση βενζίνης; Πες μου τι νομοθεσία ισχύει για να σου πω τι καύσιμο χρησιμοποιείται. Αυτό είναι το συμπέρασμα της έκθεσης του Κέντρου Οικονομικής Πολιτικής για τη χρήση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Αύγουστο. Σε αυτή διαφαίνεται πως η αύξηση των ντιζελοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη οφείλεται στις πολιτικές εναντίον του φαινομένου του θερμοκηπίου που υιοθετούν χώρες της Γηραιάς Ηπείρου τις τελευταίες δεκαετίες. Ενδιαφέρον έχει ότι η Volkswagen, που τώρα εμπλέκεται σε σκάνδαλο παραποίησης μετρήσεων ρύπων, ήταν εν μέρει υπεύθυνη για την επέκταση της χρήσης ντιζελοκίνητων οχημάτων.

Στην έρευνα γίνεται σύγκριση μεταξύ της ευρωπαϊκής και της αμερικανικής νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος. Στην Ευρώπη, άνω του 50% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται κάθε χρόνο είναι πλέον πετρελαιοκίνητα, σε αντίθεση με το μικρό ποσοστό 3% που εμφανίζεται στις ΗΠΑ. «Η επιτυχία των ντιζελοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη οφείλεται κυρίως στα μέτρα που ελήφθησαν στη δεκαετία του ’90 για τον περιορισμό των ρύπων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου» αναφέρεται στην έκθεση. Η Ευρώπη τη δεκαετία εκείνη άρχισε να βάζει όρια στο μονοξείδιο και το διοξείδιο του άνθρακα που ευθύνονται για την αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη. Οι ΗΠΑ, αντίθετα, εστίασαν στις περικοπές των οξειδίων του αζώτου που συμβάλλουν στην όξινη βροχή. Το πετρέλαιο εκλύει λιγότερα αέρια που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, η βενζίνη λιγότερα οξείδια του αζώτου από το πετρέλαιο.