Προς νέο ιστορικό ρεκόρ οδεύει η αεροπορική κίνηση στη χώρα, βάσει των στοιχείων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για τη διακίνηση επιβατών από το σύνολο των ελληνικών αεροδρομίων στο διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2015.

Σύμφωνα με την ΥΠΑ στο συγκεκριμένο διάστημα διακινήθηκαν συνολικά 41,4 εκατ. επιβάτες παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 10,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (είχαν διακινηθεί 37,3 εκατ. επιβάτες).

Το σύνολο των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια, έφθασε τις 360.355 (143.680 εσωτερικού και 216.665 εξωτερικού), παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 6% (+8,5% στις πτήσεις εσωτερικού και +4,4% στις πτήσεις εξωτερικού), σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 όπου είχαν πραγματοποιηθεί συνολικά 340.097 πτήσεις.

Ειδικότερα τον Σεπτέμβριο, η συνολική επιβατική κίνηση (εσωτερικού – εξωτερικού) παρουσίασε αύξηση κατά 13,4% σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, το μήνα αυτό διακινήθηκαν από τα ελληνικά αεροδρόμια 6,6 εκατ. επιβάτες, με τα αεροδρόμια Αθηνών, Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Κέρκυρας να καταγράφουν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση. Από το αεροδρόμιο της Αθήνας εξυπηρετήθηκαν 1,95 εκατ. επιβάτες, από το αεροδρόμιο Ηρακλείου 993 χιλιάδες επιβάτες, από τη Ρόδο 741 χιλιάδες επιβάτες, από τη Θεσσαλονίκη 583 χιλιάδες επιβάτες και από την Κέρκυρα 411 χιλιάδες επιβάτες.

Η Aegean Airlines

Εντυπωσιακή αύξηση στην κίνηση εξωτερικού που άγγιξε το 29% είχε και η Aegean Airlines στο διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, ενώ στο εννεάμηνο 2015 η Aegean και η Olympic Air μετέφεραν συνολικά 9,2 εκατ. επιβάτες, δηλαδή 17% περισσότερους σε σχέση με το 2014.

Ειδικότερα, την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2015, με την εταιρία ταξίδεψαν 4.267.754 εκατ. επιβάτες, 696 χιλ. περισσότεροι σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, καταγράφοντας αύξηση 19% και συνεισφέροντας ουσιαστικά στην τουριστική κίνηση της χώρας, ειδικά σε προορισμούς που παρουσίασαν στασιμότητα ή και ελαφρά κάμψη.

Η αύξηση της εταιρείας σε επιβάτες εξωτερικού ήταν πολλαπλάσια της συνολικής αγοράς. Συγκεκριμένα το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2015, η AEGEAN μετέφερε στο δίκτυο εξωτερικού 2.358.122 επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 29% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2014.

Η θετική τάση συνεχίστηκε και το μήνα Σεπτέμβριο, οπότε η κίνηση εξωτερικού παρουσίασε αύξηση κατά 28% με 709 χιλ. επιβάτες.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, ιδιαίτερα σημαντική για την στήριξη των μεγάλων τουριστικών περιοχών ήταν η αύξηση της κίνησης στις βάσεις της Ρόδου και του Ηρακλείου, που σε επίπεδο συνολικής αγοράς παρουσίασαν μικρή υποχώρηση, λόγω της σημαντικής κάμψης της αγοράς της Ρωσίας. Συγκεκριμένα, το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2015, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση στη βάση του Ηρακλείου 31% και 30% στη βάση της Ρόδου.

Το 2015 η εταιρεία συνέδεσε το Ηράκλειο με απευθείας δρομολόγια προς 45 προορισμούς σε 21 χώρες και τη Ρόδο με απευθείας δρομολόγια προς 35 προορισμούς εξωτερικού σε 19 χώρες. Με τα νέα της δρομολόγια, η AEGEAN ήταν υπεύθυνη για ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% της αύξησης της τουριστικής κίνησης (με αεροπλάνο) στη χώρα το 2015.

Στο εσωτερικό δίκτυο σημειώθηκε 9%, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2014 και παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό. Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η αύξηση που επετεύχθη στις «άγονες» γραμμές, που στηρίχθηκαν φέτος με περισσότερες πτήσεις και ενισχυμένη συνδεσιμότητα με το εξωτερικό, με αποτέλεσμα το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2015 να παρουσιάζουν αύξηση 22%, με μερικές από αυτές να έχουν ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης. Συγκεκριμένα, εντυπωσιακή είναι η αύξηση που παρουσιάστηκε στα νησιά Σκιάθος +60%, Ζάκυνθος +51%, Νάξος +43% και Μήλος +38%.

Σχολιάζοντας τις επιδόσεις της εταιρίας, ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι που η AEGEAN προσέφερε ανάπτυξη, ποσοτική και ποιοτική με νέες συνδέσεις και νέα αεροσκάφη τόσο από τη βάση της Αθήνας, όσο και ιδιαίτερα από την Κρήτη και τη Ρόδο, που δοκιμάστηκαν φέτος από την κρίση της Ρωσίας. Φέραμε περίπου το 50% της επιπλέον κίνησης εξωτερικού στη χώρα το 2015. Το ίδιο συνέβη και στις άγονες γραμμές, όπου με περισσότερες πτήσεις, αυξημένη συνδεσιμότητα και χαμηλότερους ναύλους, στηρίξαμε αποτελεσματικά τις περιοχές αυτές, που επηρεάστηκαν περισσότερο από την κάμψη της αγοραστικής δυνατότητας των Ελλήνων καταναλωτών. Είναι όμως απαραίτητη η άμεση παρέμβαση της Πολιτείας σε θέματα αεροναυτιλίας και αναβάθμισης των υποδομών ακόμη και των μικρών αεροδρομίων. Το σύστημα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και η απόδοση των μικρών επενδύσεων που μπορούν να γίνουν γρήγορα θα έχει άμεσα και πολλαπλασιαστικά οφέλη».