Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, λέει στα «ΝΕΑ» ο γραμματέας της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, τα κενά αυτή τη στιγμή υπολογίζονται σε περίπου 7.000, εκ των οποίων κάπου 5.000 σε όλες τις ειδικότητες –και κυρίως στις βασικές όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί –και 2.000 στην Ειδική Αγωγή.

Οι περιοχές που αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα στα γυμνάσια και τα λύκεια είναι οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, η Σάμος, η Χίος, ο Εβρος αλλά και ορισμένα σχολεία μέσα στην Αττική.

Στον Εβρο, για παράδειγμα, εκπαιδευτικοί ανακοίνωσαν χθες ότι μετά τις αποσπάσεις και τοποθετήσεις απομένουν 125 κενά διαφόρων ειδικοτήτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

ΤΑΞΕΙΣ 30 ΜΑΘΗΤΩΝ. «Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μάλιστα υπάρχει και το εξής πρόβλημα», συνεχίζει ο Νίκος Παπαχρήστος. «Οι 12.000 πιστώσεις που έχουν εγκριθεί από το ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών αφορούν μόνο καινοτόμα και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως λ.χ. τα Ολοήμερα Δημοτικά, και μάλιστα εξαιρούνται περιοχές όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, το Νότιο Αιγαίο.

Ομως στα γυμνάσια και τα λύκεια δεν έχουμε τέτοιες δράσεις όπου θα μπορούσαν να απορροφηθούν, εκτός από την ενισχυτική διδασκαλία και την Ειδική Αγωγή –η οποία έχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Συνεπώς οι υπόλοιπες ειδικότητες που λείπουν δεν γίνεται να καλυφθούν απο αναπληρωτές ΕΣΠΑ, άρα το πρόβλημα στα γυμνάσια – λύκεια θα είναι δυσκολότερο από τα δημοτικά.

Εκτός κι αν η κυρία Κιάου κατορθώσει να πάρει τις 6.000 πιστώσεις που ζήτησε από το υπουργείο Οικονομίας, το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί. Χώρια που πάμε σε τάξεις με 30 μαθητές».

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ. Ο γραμματέας της ΟΛΜΕ υπογραμμίζει τέλος ακόμα ένα ζήτημα που ενδέχεται να επηρεάσει την κατάσταση. «Αύριο εκδικάζονται ασφαλιστικά μέτρα που έχουν κάνει παλιοί ασεπίτες εκπαιδευτικοί εναντίον της διαδικασίας πρόσληψης, καθώς τώρα το σύστημα προσλήψεων είναι μεικτό (εξετάζονται και τα μόρια) ενώ εκείνοι ζητούν να απορροφηθούν όλοι όσοι είχαν επιτύχει στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Αντιλαμβάνεστε τι ανατροπή έχει να γίνει αν κερδίσουν τα ασφαλιστικά μέτρα ή αργότερα την κύρια αγωγή» λέει.