Πιο ελαφρύ αυτοκίνητο συνεπάγεται – σε συνδυασμό με τους νέους προηγμένους κινητήρες κ.α. – οικονομία στα καύσιμα. Το νέο Opel Astra έγινε κατά 200 κιλά πιο ελαφρύ. Το νέο μοντέλο, που θα κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (17 – 27 Σεπτεμβρίου) βασίζεται σε μία νέα δομή με αισθητά πιο λεπτό αμάξωμα, το οποίο χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένου βάρους αλουμινένιους κινητήρες. Αυτό συνεπάγεται μειωμένες εκπομπές CO2 και μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.

Για παράδειγμα, το κέλυφος αμαξώματος (και η δομή μόνο είναι πάνω από 20% ελαφρύτερα, μείωση από 357 στα 280 κιλά. Επιπλέον 50 κιλά εξοικονομήθηκαν από το σχεδιασμό των εξαρτημάτων του πλαισίου.

Επίσης, οι μικρότεροι και πίσω πρόβολοι είναι μέχρι 25% ελαφρύτερο ενώ το σύστημα εξαγωγής εξοικονομεί περίπου 4,5 κιλά. Οι μικρότερες ζάντες και ελαστικά ζυγίζουν μέχρι 11,5 κιλά λιγότερο. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα: η μείωση βάρους ενέχει μικρότερες απαιτήσεις από το σύστημα κατά την επιβράδυνση, με αποτέλεσμα την υιοθέτηση μιας πιο συμπαγούς σχεδίασης που εξοικονομεί 10 κιλά – και προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις στο φρενάρισμα.