Ο οδηγός της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ, μπορεί να κέρδισε το γκραν πρι στο Μονακό, όμως αυτό επιτεύχθηκε χάρη στην στρατηγική του ενός πιτ στοπ αλλά και στη λάθος απόφαση της γερμανικής ομάδας να στείλει τον Χάμιλτον για δεύτερη αλλαγή ελαστικών της Pirelli.

Ουσιαστικά, ο Χάμιλτον έχασε το προβάδισμα που διατηρούσε έχοντας εκκινήσει από την pole position καθώς μπήκε για έξτρα πιτ στοπ ώστε να βάλει την πολύ μαλακή γόμα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πολ Χέμπερι σχολίασε: «Εξεπλάγην όπως και όλοι οι υπόλοιποι με το τελευταίο pit stop που έκρινε το αποτέλεσμα του αγώνα. Αυτό δε μειώνει σε τίποτα την εξαιρετική δουλειά που έκανε ο Χάμιλτον κατά τη διάρκεια όλου του Σαββατοκύριακου.».

Η κρίσιμη στιγμή για τα ελαστικά ήταν με το αυτοκίνητο ασφαλείας

Οι θερμοκρασίες ήταν γενικά χαμηλές κατά τη διάρκεια των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών αλλά ανέβηκαν τη μέρα του αγώνα, στο οδόστρωμα οι τιμές έφτασαν στους 42 βαθμούς Κελσίου. Αυτό βελτίωσε την πρόσφυση και των δυο διαθέσιμων γομών. Ως συνήθως η φθορά και η πτώση στην απόδοση ήταν ελάχιστες στην πιο λεία και αργή διαδρομή της χρονιάς. Η προσπάθεια να διατηρήσουν οι οδηγοί τη θερμοκρασία των ελαστικών, μετά από 5 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ήταν κρίσιμη.

Πολύ καλή ήταν η εμφάνιση του Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ της Toro Rosso που εκκίνησε τελευταίος λόγω ποινής. Ο Ισπανός κατάφερε να πάρει τον ένα βαθμό της 10ης θέσης στο ντεμπούτο του στο Μονακό με στρατηγική ενός pit stop. Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του έπαιξε η στρατηγική που ακολούθησε κάνοντας τους 66 τελευταίους γύρους με τη μαλακή γόμα.

Ο Ρόσμπεργκ πέτυχε τον ταχύτερό του γύρο στον αγώνα, δυο γύρους πριν το τέλος και ενώ είχε ήδη διανύσει 39 γύρους με το σετ ελαστικών της Pirelli μαλακής γόμας που χρησιμοποιούσε.