Σαν τη Φεράρι ανεβαίνει το χρηματιστήριο της Κίνας κάνοντας τους κατασκευαστές αυτοκίνητων να τρίβουν τα χέρια τους, καθώς το ράλι των μετοχών μεγεθύνει τα πορτοφόλια της μεσαίας τάξης, κάτι που μεταφράζεται σε κατανάλωση και επίδειξη πλούτου.

Το φαινόμενο λειτουργεί συνδυαστικά. Χθες το χρηματιστήριο της Σαγκάης σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση έξι ημερών από τον Νοέμβριο του 2008, χάρη και στο ράλι που έκαναν οι μετοχές των αμυντικών βιομηχανιών στον απόηχο των κυβερνητικών ανακοινώσεων για αύξηση των στρατιωτικών δαπανών.

Παράλληλα, η αυτοκινητοβιομηχανία MacLaren ανακοίνωσε ότι η ζήτηση για τα σούπερ μοντέλα της όπως το αξίας 613.000 δολαρίων 650S κουπέ αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. Τους δύο τελευταίους μήνες οι πωλήσεις για τη MacLaren στην Κίνα ήταν οι μεγαλύτερες εδώ και 15 μήνες, από τότε που εισήλθε στην αγορά, δήλωσε ο Ντέιβιντ Μακιντάιρ, περιφερειακός διευθυντής της εταιρείας που έχει την έδρα της στη Βρετανία. «Η αγορά ακινήτων έχει σταθεροποιηθεί, το χρηματιστήριο κάνει ράλι και οι άνθρωποι αισθάνονται εμπιστοσύνη» δήλωσε πρόσφατα ο Μακιντάιρ σε συνέντευξή του στο Τόκιο. Ουσιαστικά, αυτό που συμβαίνει στη χώρα είναι ότι ανάμεσα στους κύριους ωφελημένους του ράλι των κινεζικών μετοχών είναι η ραγδαία αυξανόμενη μεσαία τάξη, κατ’ επέκταση και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Το πρώτο τετράμηνο του έτους η ζήτηση για επιβατικά αυτοκίνητα αυξήθηκε 7,7% ετησίως, ενώ είχε σημειώσει άνοδο 9,9% για ολόκληρο το 2014 και 16% για το 2013. Διόλου τυχαία φέτος η Mac Laren προσδοκά να διπλασιάσει τις πωλήσεις της στα σπορ μοντέλα, όπως το 540C και το αξίας 419.000 δολαρίων 570C.

Μπορεί η ανάπτυξη της οικονομίας της Κίνας να επιβραδύνεται, αλλά τα πράγματα δεν είναι μαύρο – άσπρο. Στα χρηματιστήρια της Σαγκάης και του Σενζέν οι μετοχές σημειώνουν τις καλύτερες αποδόσεις συγκριτικά με όλες τις άλλες μεγάλες αγορές παγκοσμίως, ενώ οι τιμές στα ακίνητα 70 κινεζικών πόλεων καταγράφουν τη μικρότερη μείωση εδώ και δέκα μήνες.

© Bloomberg News