Τη μετακίνηση 205 λιμενικών σε Λιμεναρχεία του ανατολικού Αιγαίου, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες του Λιμενικού για την αντιμετώπιση της συνεχούς μεταναστευτικής-προσφυγικής ροής στα ελληνικά νησιά εξήγγειλε την Τρίτη ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας.

Στη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, ο Θοδωρής Δρίτσας ανέφερε ότι προκειμένου να καλυφθούν οι 269 κενές οργανικές θέσεις, με βάση τον σχεδιασμό του Αρχηγείου του Λιμενικού μετατίθενται άμεσα 48 λιμενικοί στη Σάμο (το νησί με τις περισσότερα κενά σε λιμενικό προσωπικό), 46 στη Ρόδο, 33 στην Κω, από 20 σε Μυτιλήνη και Λέρο, 15 στην Κάλυμνο, 13 στη Χίο και 10 στη Σύμη, προκειμένου να συνδράμουν στην επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων.

«Είναι επείγουσα ανάγκη η ενίσχυση του Λιμενικού στις τρεις Περιφέρειες του ανατολικού Αιγαίου, όπου θα γίνει επανασχεδιασμός στις δομές του Σώματος με γρήγορες παρεμβάσεις» ανέφερε ο υπουργός, που έκανε γνωστό πως πολύ σύντομα, από κοινού με την ηγεσία του Λιμενικού, θα μεταβεί στα νησιά που σηκώνουν το μεγάλο βάρος του μεταναστευτικού προβλήματος, για να δουν από κοντά τις ανάγκες και το έργο των λιμενικών.

Σύμφωνα με τον υπουργό, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι αναμένονται διαρκώς αυξανόμενες ροές προσφύγων, κυρίως από τη Συρία. «Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι από τη συγκεκριμένη χώρα προέρχεται το ένα τρίτο ή και το μισό του συνόλου των προσφυγικών ροών -οι υπόλοιπες είναι από άλλες 10 χώρες» είπε ο κ. Δρίτσας, που χαρακτήρισε «όχι συγκυριακό, όχι προσωρινό», αλλά «πολύ σοβαρό» το μεταναστευτικό πρόβλημα και «έτσι το αντιμετωπίζει η κυβέρνηση». Επανέλαβε, πάντως, και την προτροπή του προς την Τουρκία, ζητώντας να αναλάβει και η γειτονική χώρα περισσότερες ευθύνες απέναντι στους διακινητές παράνομων μεταναστών.

Ανέφερε δε ως το πλέον χαρακτηριστικό μπαράζ αφίξεων από τα απέναντι τουρκικά παράλια τη μαζική μετακίνηση παράνομων μεταναστών-προσφύγων στη Μυτιλήνη το περασμένο Σάββατο, όπου μόνο σε μια βραδιά έφτασαν στο νησί 480 άτομα, σε 10 διαφορετικά περιστατικά.

Κατά τα λοιπά, ο κ. Δρίτσας τόνισε και την άμεση ανάγκη ενίσχυσης του στελεχειακού δυναμικού του υπουργείου και του Λιμενικού σε άλλες καίριες υπηρεσίες τους. «Υπάρχουν λιμενικοί και πολιτικοί υπάλληλοι που φτάνουν σε σημεία νευρικής κρίσης από την πίεση που δέχονται» είπε χαρακτηριστικά. «Ο οργανισμός του υπουργείου συρρικνώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, κατ’ εντολή των Μνημονιακών πολιτικών. Ακριτα, χωρίς αξιολόγηση έγιναν περιορισμοί σε υπηρεσίες του υπουργείου. Μερικές από αυτές, πχ στην Πλοηγική Υπηρεσία, τις παραδέχτηκε και ο προηγούμενος υπουργός, κ. Βαρβιτσιώτης» ανέφερε ο κ. Δρίτσας.

Μεταξύ άλλων, ο υπουργός ανακοίνωσε πως προσεχώς, «στην ώρα τους», θα αντικατασταθούν οι διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων της χώρας, αρχής γενομένης από τον ΟΛΘ. Χαρακτήρισε «ανοιχτό» το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, θέτοντας ως προϋπόθεση για οποιαδήποτε εξέλιξη την κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα του μεγάλου λιμανιού.

Παράλληλα, προανήγγειλε εξορθολογισμό του πλαισίου που αφορά στις συνθέσεις των πληρωμάτων των υπό ελληνική σημαία πλοίων, ώστε «να μπουν σε τάξη τα πράγματα» και να είναι «γνώμονας η ασφάλεια πλόων και πλοίων».

Αναφερόμενος στη ναυτική εκπαίδευση, ο κ. Δρίτσας γνωστοποίησε τη συγκρότηση ομάδας εργασίας που θα μελετήσει το σύνολο των προτάσεων που έχουν καταθέσει οι εμπλεκόμενοι φορείς. Για την απλήρωτη ναυτική εργασία είπε ότι υπό διαμόρφωση είναι το τελικό κείμενο που θα τεθεί σε διάλογο στην ΠΝΟ και τα ναυτεργατικά σωματεία πριν την ψήφισή του.