Διατήρηση των ισχυρών αποπληθωριστικών πιέσεων στην ελληνική οικονομία καταδεικνύουν τα στοιχεία για τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που έδωσε την Τρίτη στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Ειδικότερα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Φεβρουαρίου 2015, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2014 προκύπτει μείωση 2,2%, έναντι μείωσης 1,1%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.

Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2015, παρουσίασε μείωση 0,6%, έναντι μείωσης 1,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους .

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκάμηνου Μαρτίου 2014 – Φεβρουαρίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Μαρτίου 2013 – Φεβρουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,5%, έναντι μείωσης 1,2%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,9%, έναντι μείωσης 0,9% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013. Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2015 παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,2% τον μήνα Φεβρουάριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2014, προήλθε κυρίως από μειώσεις των δεικτών

Κατά 1,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

Κατά 7,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

Κατά 2,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα και διακοσμητικά είδη, στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

Κατά 1,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

Κατά 5,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.

Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές.

Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).

Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

Κατά 1,9% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.