Μπλουζάκια, στυλό, τσάντες για ψώνια με το λογότυπο του Podemos. Επειτα από μία εντυπωσιακά δυνατή εμφάνιση στις ευρωεκλογές του περσινού Μαΐου και εν όψει των ισπανικών βουλευτικών εκλογών οι οποίες θα διεξαχθούν περί τα τέλη του 2015, το Podemos χτίζει το εμπορικό του σήμα.

Το πρώτο βήμα ήταν η επιλογή του χρώματος, η οποία δεν ήταν και τόσο εύκολη δεδομένου ότι όλοι σχεδόν οι χρωματικοί συνδυασμοί έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί σε κάποιο λογότυπο. «Τα μοναδικά διαθέσιμα ήταν το κίτρινο και το μοβ», υποστηρίζει στην El Pais η 29χρονη Σάρα Μπιανθόβας, υπεύθυνη για το μάρκετινγκ του Podemos.

Για την υλοποίηση της ιδέας, η ομάδα του Podemos παρακολούθησε στενά άλλες επιτυχημένες προεκλογικές εκστρατείες, όπως του Μπαράκ Ομπάμα, αποκαλύπτει η Μπιανθόβας. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του 2008, ο αμερικανός πρόεδρος είχε πουλήσει έως και τέσσερις φορές περισσότερα τέτοιου είδους προϊόντα συγκριτικά με τους αντιπάλους του, επισημαίνει.

Μέχρι στιγμής, οι πωλήσεις των προϊόντων το Podemos αποτελούν το 6,9% των πηγών χρηματοδότησης του κόμματος, που σημαίνει ότι μπλούζες, τσάντες και λοιπά έχουν φέρει στα ταμεία περί τα 73.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της του Κέντρου Κοινωνιολογικής Ερευνας (Center for Sociology Research), η πλειονότητα των Ισπανών θεωρεί πως τα μεγαλύτερα προβλήματα της χώρας είναι η ανεργία, η διαφθορά, η οικονομία και τα πολιτικά κόμματα. Γεγονός που εξηγεί σε μεγάλο βαθμό την κρίση χρηματοδότησης που διέπει τα κόμματα.