Για συνεχιζόμενη συρρίκνωση της υπό ελληνικής σημαίας ναυτιλίας, σε συνδυασμό με δραματική μείωση των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων, που έχει ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση του αριθμού των ελλήνων ναυτεργατών, αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων (περίπου 15.000), κάνει λόγο η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).

Η Ομοσπονδία μιλά για «εξίσου δραματική επιδείνωση των οικονομικών των ασφαλιστικών ταμείων των ναυτεργατών, σε βαθμό που η επιχορήγησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό να είναι αναγκαία, προκειμένου να καταβάλλονται οι συντάξεις στους ναυτεργάτες».

Οι διαπιστώσεις αυτές προκύπτουν από τις εργασίες του ετήσιου Τακτικού Γενικού Συμβουλίου της ΠΝΟ, που συνήλθε την Τρίτη στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ.

Στη διάρκειά του εγκρίθηκε ο απολογισμός έργου της Διοίκησης της ΠΝΟ για το 2014 και ο προγραμματισμός δράσης της Ομοσπονδίας για το 2015.

Συζητήθηκαν τα πρώτης προτεραιότητας ζητήματα που απασχολούν την ελληνική ναυτεργασία, όπως, μεταξύ άλλων, η επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς, η επανεξέταση των αποφάσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για τη σύνθεση πληρώματος στα πλοία της γραμμής Ελλάδας-Ιταλίας, καθώς και οι διώξεις σε βάρος συνδικαλιστικών στελεχών και εργαζομένων με αφορμή την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του πληρώματος του υπό ελληνική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ «Superferry II» για τη συμμετοχή του σε απεργία της ΓΣΣΕ και της ΠΝΟ.

Το Γενικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε την Διοίκηση της ΠΝΟ, με σχετικό ψήφισμα που ενέκρινε, να προωθήσει εντός του επομένου έτους τα μείζονος σημασίας αιτήματα του κλάδου.

Μετά τη λήξη του Γενικού Συμβουλίου, συνήλθε το 29ο (έκτακτο) Παν-Ναυτικό Συνέδριο της ΠΝΟ για το Καταστατικό της Ομοσπονδίας, το οποίο απέρριψε προτάσεις τροποποίησης του Καταστατικού που είχαν υποβληθεί από πρωτοβάθμιες οργανώσεις της ΠΝΟ.