Η σύγχρονη διάσταση του νέου παραγωγικού και αναπτυξιακού μοντέλου που έχει ανάγκη η Ελλάδα για να επισφραγίσει την έξοδο από το Μνημόνιο, απαιτεί την εφαρμογή πολιτικών που, αφενός είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον, αφετέρου δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας και προσελκύουν νέες επενδύσεις.
Εμείς αλλάζουμε τον βηματισμό της χώρας. Είμαστε ήδη σε μια πορεία προς μια νέα οικονομία με οδηγό τη βιώσιμη ανάπτυξη. Αυτή η νέα οικονομία θα πρέπει να είναι μια οικονομία μηδενικών εκπομπών. Η ΕΕ έχει δεσμευθεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% έως το 2030. Μέσα από οικονομικά αποτελεσματικούς τρόπους μπορούμε επίσης να εξοικονομήσουμε έως και 30% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας μέχρι το 2030.
Η εξοικονόμηση είναι ένας από τους μεγάλους στόχους μας, διότι μπορεί να αποφέρει 240 δισ. ευρώ τον χρόνο, ενώ θα δημιουργήσει πάνω από 2.000.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια. Στην Ελλάδα με τις πολιτικές μας, ιδιαίτερα στον τομέα της οικοδομής, αναμένουμε τη δημιουργία άνω των 25.000 θέσεων εργασίας.
Ειδικά ο αναδυόμενος τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσει έως και 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ τα επόμενα 10 χρόνια.
Από αυτές τις θέσεις εργασίας, τεκμηριωμένα η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει τουλάχιστον τις 7.000. Στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής την τελευταία τριετία κάναμε σταθερά και μεγάλα βήματα για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες με την πεποίθηση πως γύρω από την ηλεκτροκίνηση δημιουργείται μια νέα αγορά με προδιαγραφές που αντιστοιχούν σε μια βιώσιμη νέα οικονομία.
Τώρα στέλνουμε ένα καθαρό μήνυμα: φιλοδοξούμε όχι απλά να είμαστε παρόντες, αλλά ενεργοί παίκτες, διαμορφωτές και πρωταγωνιστές στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Και θα τα καταφέρουμε. Διότι διαθέτουμε σχέδιο και τη βούληση για την υλοποίησή του. Μαζί με την ελληνική καινοτόμα επιχειρηματική κοινότητα και τα ελληνικά ερευνητικά ιδρύματα.
Παράλληλα, κάνουμε σταθερά βήματα στην πορεία εδραίωσης της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο στη χώρα μας. Η λύση αυτή είναι ασφαλής, βιώσιμη, περιβαλλοντικά ωφέλιμη και οικονομικά συμφέρουσα για τους κατόχους οχημάτων.
Ηδη τα τελευταία χρόνια λειτουργούν στην Ελλάδα δύο από τους μεγαλύτερους σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ευρώπη, οι οποίοι τροφοδοτούν έναν στόλο περίπου 700 λεωφορείων και απορριμματοφόρων, αλλά και οχήματα επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης.
Με την προώθηση της χρήσης φυσικού αερίου μειώνουμε αισθητά τους ρύπους, που σήμερα, κατά το ένα τρίτο, προκαλούνται από τη χρήση των μέσων μεταφοράς. Η δημιουργία και νέων πρατηρίων φυσικού αερίου δίνει νέες προοπτικές στον χειμαζόμενο κλάδο της αγοράς αυτοκινήτου, αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής όλων μας και αφήνει θετικό αποτύπωμα κυρίως στο αστικό περιβάλλον, εκεί δηλαδή όπου ζει το 52% του παγκόσμιου πληθυσμού. Τα εναλλακτικά καύσιμα αποτελούν τον οδηγό και τη γέφυρα επικοινωνίας μας με ένα βιώσιμο, αειφορικό και καλύτερο αύριο.
Σήμερα έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδρομή για να καλύψουμε την απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα από άλλες χώρες της ΕΕ σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και την αεριοκίνηση και τους στόχους που έθεσε πριν από έναν χρόνο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στόχοι οι οποίοι συνδέονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 και οι οποίοι δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη συνδρομή του τομέα των μεταφορών. Και είμαστε βέβαιοι, αν συνεχίσουμε με τα ίδια, σταθερά και στιβαρά βήματα, ότι θα καταφέρουμε να γίνουμε πρωτοπόροι της οικονομίας της αειφορίας και της βιώσιμης ανάπτυξης!
Ο Γιάννης Μανιάτης είναι υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από