Τουλάχιστον τα μισά αεροσκάφη του στόλου της Air France έμειναν τη Δευτέρα καθηλωμένα στο έδαφος, αριθμός που πιθανόν να αυξηθεί σε οκτώ αεροσκάφη στα δέκα, σύμφωνα με ένα από τα συνδικάτα των πιλότων που μετέχουν στην απεργία η οποία μπορεί να έχει διάρκεια.

Αντίθετο με το αναπτυξιακό σχέδιο της θυγατρικής εταιρείας χαμηλού κόστους Transavia του ομίλου, το μεγαλύτερο συνδικάτο SNPL κάλεσε σε επαναλαμβανόμενες απεργίες από τις 15 έως τις 22 Σεπτεμβρίου καθώς και το Spaf, το δεύτερο συνδικάτο και το Alter (που δεν εκπροσωπείται) έως τις 18 του μηνός.

Η αεροπορική εταιρία έχοντας προβλέψει σοβαρά προβλήματα, πέραν των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων πτήσεων, κάλεσε τους πελάτες της να «αναβάλουν το ταξίδι τους, να αλλάξουν το εισιτήριό τους χωρίς να υποβληθούν σε περαιτέρω δαπάνη» ή να «λάβουν πίσω τα χρήματα του εισιτηρίου», ενώ συνέστησε στους ταξιδιώτες των οποίων «η πτήση θα ακυρωθεί να μην μεταβούν στο αεροδρόμιο».

Για την πρώτη ημέρα της απεργίας, η εταιρία εκτιμά ότι μπορεί να διασφαλίσει σχεδόν το ήμισυ (48%) των πτήσεων, καθώς το ποσοστό των απεργών ανέρχεται στο 60%.

Οι τελευταίες διαπραγματεύσεις πριν από την κήρυξη της απεργίας, μεταξύ του SNPL AF Alpa και της διοίκησης, δεν επέτρεψαν να απεμπλακεί η κατάσταση: «οι διαπραγματεύσεις απέτυχαν», δήλωσε ο Ζαν-Λουί Μπαρμπέρ, πρόεδρος του συνδικάτου.

Μια απεργιακή κινητοποίηση διάρκειας μιας εβδομάδας θα είναι η πλέον μακροχρόνια σύγκρουση των πιλότων της Air France (όμιλος Air France-KLM) από το 1988. Η διοίκηση υπολογίζει ότι το κόστος της απεργίας θα κυμαίνεται από 10 έως 15 εκατομμύρια ευρώ ημερησίως.

Για τους πελάτες της, στους οποίους έστειλε 65.000 σύντομα γραπτά μηνύματα, η εταιρία επικαλείται τη δυνατότητα «καταβολής αποζημίωσης» και αναφέρει ότι «το πρόγραμμα της πτήσης θα είναι ενημερωμένο 24 ώρες πριν από την ώρα αναχώρησης».