Εκατό χρόνια συμπληρώθηκαν εφέτος από την ιστορική 1η Ιανουαρίου 1914, όταν ο πρώτος αεροπορικός επιβάτης πλήρωσε το αστρονομικό για την εποχή ποσό των 400 δολαρίων για να πετάξει από την Τάμπα στο Σεν Πίτερσμπεργκ της Φλόριδα. Ηταν ο δήμαρχος του Σεν Πίτερσμπεργκ, ο Αμπραμ Φέιλ, που εγκαινίασε την πρώτη εμπορική γραμμή του οραματιστή αεροπόρου Πέρσιφαλ Φάνσλερ. Με την πτήση εκείνη ξεκίνησε η ιστορία της πολιτικής αεροπορίας, ενός επιχειρηματικού κλάδου ο οποίος συντηρεί σήμερα, αμέσως ή εμμέσως, 57 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Το 2013 ο αριθμός των αεροπορικών επιβατών ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 3 δισεκατομμύρια. Και εφέτος αναμένεται να φθάσει στα 3,4 δισ. καθώς κάθε 60 δευτερόλεπτα απογειώνονται 52 επιβατικά αεροσκάφη για να μεταφέρουν 5.700 επιβάτες. «Μέσα σε έναν αιώνα οι αερομεταφορές άλλαξαν τον κόσμο με τρόπο που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί στις αρχές του 20ού αιώνα» δήλωσε από τη Γενεύη ο διευθυντής της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) Τόνι Τάιλερ. Διότι δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που πετούν με τα αεροπλάνα. Είναι και τα εμπορεύματα. Εκατόν σαράντα χιλιάδες τόνοι εμπορεύματα μεταφέρονται κάθε ημέρα από τη μια γωνιά της Γης στην άλλη. Περίπου το 35% των εμπορευμάτων που διασχίζουν εθνικά σύνορα μεταφέρονται αεροπορικώς. Τα εμπορεύματα αυτά και βεβαίως τα 8 εκατ. επιβάτες που μετακινούνται καθημερινά με αεροπλάνο απέφεραν στον κλάδο 12,9 δισ. δολάρια το 2013. Και όμως, ο Γουόρεν Μπάφετ πιστεύει ότι μόνο… αιθεροβάμονες επενδύουν στις αερομεταφορές! «Τα 100 χρόνια ύπαρξής του ο κλάδος είναι συνολικά ζημιογόνος» επισημαίνει ο εμβληματικός επενδυτής. Ε, τα πρώτα 100 χρόνια είναι δύσκολα..