Στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανεβαίνει – δοκιμαστικά – από το λιμάνι του Πειραιά και η ιαπωνική πολυεθνική εταιρεία Sony Electronics.

Το βράδυ του Σαββάτου αναχώρησε από το Ικόνιο του Πειραιά με προορισμό την Ουγγαρία η πρώτη εμπορευματική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που μεταφέρει ηλεκτρονικά προϊόντα της Sony.

Η αμαξοστοιχία αναμένεται να φθάσει στον προορισμό της την Τετάρτη, αλλάζοντας μηχανές και πλήρωμα σε κάθε χώρα από την οποία διέρχεται.

Πρόκειται ουσιαστικά για την υλοποίηση της συμφωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO και για πιλοτικό δρομολόγιο, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να αρχίσει και η μεταφορά των προϊόντων της Hewlett Packard με ελληνικά τρένα.

Ο πολυεθνικός όμιλος της Sony είχε ζητήσει πριν από λίγο καιρό να γίνει ένα δοκιμαστικό εμπορευματικό δρομολόγιο για τη μεταφορά εξαρτημάτων από τον Πειραιά στην Ουγγαρία. Η δοκιμαστική διαδρομή εντάσσεται στο πλαίσιο των συμφωνιών που έχει συνάψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO, η οποία δέχεται ολοένα και περισσότερα αιτήματα αξιοποίησης των λιμενικών της εγκαταστάσεων στο Ικόνιο και της σιδηροδρομικής γραμμής τής ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την Κεντρική Ευρώπη.

Ηδη η κινεζική COSCO έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τη Foxconn, έναν από τους μεγαλύτερους υπεργολάβους των τεχνολογικών ομίλων, η οποία φέρνει όλο και περισσότερες εταιρείες στον Πειραιά. Μια από τις εταιρείες αυτές είναι και η Sony, για λογαριασμό της οποίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολόγησε ήδη το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, προκειμένου να φανεί στην πράξη εάν η μεταφορά προϊόντων μέσω της Ελλάδας συμφέρει.

ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΖΗΤΗΣΗ. Πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφεραν χθες ότι πληθαίνουν οι τεχνολογικοί κολοσσοί που ακολουθούν το παράδειγμα της ΗΡ και επιλέγουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου στην Ευρώπη. Πέραν των συμφωνιών που έχουν ήδη ανακοινωθεί με τους δύο κινεζικούς κολοσσούς της Huawei και της ΖΤΕ, φέτος έρχεται η σειρά των Ιαπώνων, καθώς και άλλων αμερικανικών πολυεθνικών από τον χώρο των ηλεκτρονικών τεχνολογιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από τη Sony Electronics και οι αμερικανικές Dell (ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών) και Cisco (ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στον χώρο του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού) έχουν αρχίσει επαφές και συζητήσεις με την COSCO, προκειμένου να αποτελέσει και γι’ αυτές ο Πειραιάς μία από τις βασικές πύλες εισόδου των προϊόντων τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Το μεγάλο πλεονέκτημα της μεταφοράς προϊόντων μέσω Πειραιά προς την Κεντρική, την Ανατολική και τη Νότια Ευρώπη, είναι η μείωση του απαιτούμενου χρόνου. Οταν είχε ανακοινωθεί η συνεργασία COSCO – ΗΡ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Μάρτιο του 2013, τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας εκτιμούσαν ότι ο χρόνος μεταφοράς από την Κίνα προς την Κεντρική Ευρώπη μειώνεται κατά περίπου επτά ημέρες. Ωστόσο άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση κατά δέκα ημέρες ή περίπου το ένα τρίτο του χρονικού διαστήματος που απαιτείται για τη μεταφορά από τα λιμάνια της Ανατολικής Ασίας σε εκείνα του Ρότερνταμ και του Αμβούργου, τη μέχρι σήμερα κυριαρχία των οποίων απειλεί ο Πειραιάς.