Η Πενέλοπε Κρουθ μπαίνει αποφασισμένη σε ένα μπαρ, προχωρεί προς την μπάρα με το βλέμμα καρφωμένο σε μια ξανθιά κοπέλα που δείχνει ελαφρώς να τα χάνει, την πλησιάζει παρεξηγήσιμα κοντά, βάζει το χέρι πίσω από την πλάτη της ξανθιάς και αρπάζει μια λεμονίτα Schweppes που ήταν πάνω στον πάγκο! «Τι περιμένατε δηλαδή;» ρωτά κοιτώντας τον φακό και φέρνει το μπουκάλι στα χείλη της για να πιει. Είναι το νέο τηλεοπτικό σποτάκι της Schweppes που προβάλλεται στην Ευρώπη, εμπνευσμένο από την αμφισεξουαλική περσόνα που ενσάρκωνε η ισπανίδα «θεά» στην ταινία του Γούντι Αλεν «Βίκι, Κριστίνα, Μπαρτσελόνα».

Η Κρουθ λοιπόν την πέφτει στην ξανθιά (στο σποτάκι δεν παίζει βέβαια η Σκάρλετ Τζοχάνσον), αλλά έως πρότινος ήταν οι ξανθιές που την έπεφταν στη Schweppes, καθώς τη γνωστή φίρμα διαφήμιζαν οι Ούμα Θέρμαν και Νικόλ Κίντμαν. Η ποικιλία των διαφημίσεων της Schweppes εξηγείται από το πολυϊδιοκτησιακό καθεστώς της επωνυμίας. Στην Ευρώπη ανήκει στη γαλλική Orangina-Schweppes, θυγατρική της ιαπωνικής Suntory. Σε άλλες χώρες (πάνω από 100) η Schweppes ανήκει στην Coca Cola. Στη Βόρεια Αμερική όμως την επωνυμία ελέγχει η Dr Pepper Snapple, ενώ στην Ωκεανία η Asahi. Γι’ αυτό τα γραφικά της Schweppes διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή. Οπως διαφέρει και η «ταυτότητα» του αναψυκτικού. Ετσι, οι Αγγλοι το ζητούν ως γκαζόζα, οι Αμερικανοί ως τζίντζερ έιλ, οι Αυστραλοί ως κριμ σόντα, ενώ οι Γάλλοι ως αγκρίμ που σημαίνει «ξινά φρούτα», δηλαδή εσπεριδοειδή.

ΑΛ. ΚΑΨΥΛΗΣ