GPS σε σλέπιακαι βυτιοφόρα

Στα χαρτιά μένει η τοποθέτηση συστημάτων εντοπισμού θέσης (των γνωστών GPS) σε βυτιοφόρα και σλέπια, ώστε να μπορούν να παρακολουθούν online οι Αρχές την ακριβή διαδρομή τους. Πριν από την έκδοση των προδιαγραφών των GPS έπρεπε τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών να ορίσουν τον τρόπο μετάδοσης των στοιχείων στη ΓΓΠΣ. Συνέβη όμως το ανάποδο: εκδόθηκαν πρώτα οι προδιαγραφές, αλλά κανείς δεν γνωρίζει αν αυτές ταιριάζουν με τις αντίστοιχες προδιαγραφές της ΓΓΠΣ, οι οποίες ακόμη δεν έχουν προσδιοριστεί.

Σύστηµα ελέγχου στα διυλιστήρια

Εκκρεμεί ακόμη, με ευθύνη των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης για την επέκταση του συστήματος εισροών-εκροών από τα πρατήρια στις εταιρείες και στα διυλιστήρια (φορολογικές αποθήκες), στις αποθήκες των μεγάλων βιομηχανιών (π.χ. ΔΕΗ κ.λπ.), στις αποθήκες των χημικών εταιρειών, στις αποθήκες των ελεύθερων πρατηρίων και των εταιρειών παραγωγής βιοκαυσίμων.

Ιχνηθέτες στα καύσιµα

Ουδείς γνωρίζει τι απέγινε με την υπουργική απόφαση για την τοποθέτηση ιχνηθετών στα καύσιμα, της χημικής εκείνης ουσίας που επιτρέπει την επαλήθευση της ταυτότητας του προϊόντος, αν δηλαδή είναι νοθευμένο ή όχι.

Σύστηµα ελέγχου στα πρατήρια

Το ηλεκτρονικό σύστημα της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων που υποτίθεται ότι θα συλλέγει, θα διασταυρώνει τα στοιχεία με τις αγορές και τις πωλήσεις των πρατηριούχων και θα αποκαλύπτει ποιος δηλώνει αληθινές ποσότητες και ποιος όχι, αν και έτοιμο από τον Δεκέμβριο, δεν λειτουργεί… Το υπουργείο Οικονομικών με χθεσινή του ανακοίνωση επιρρίπτει την ευθύνη στους πρατηριούχους, αναφέροντας ότι μόλις 300 από 1.800 πρατήρια αποστέλλουν τα στοιχεία στη ΓΓΠΣ, και δίνει νέα προθεσμία προσαρμογής έως τις 3 Μαρτίου.