Σε μια εποχή όπου στη Δύση το κάπνισμα είναι ντεμοντέ, τι μέλλον μπορεί να έχει ένας αναπτήρας που έγινε διάσημος για την αντοχή της φλόγας του στα μποφόρ του Ατλαντικού τα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου; Λαμπρό, είναι η απάντηση! Οχι επειδή πουλά στις αναδυόμενες αγορές της Ανατολής –πόσα έργα με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ να ανάβει το τσιγάρο του στις ανεμοδαρμένες γέφυρες αντιτορπιλικών του US Navy να δουν οι Κινέζοι για να «τσιμπήσουν»; Αλλά επειδή δεν είναι απαραίτητο να καπνίζει κανείς για να αγοράσει έναν Zippo!

«Ενας στους τρεις αναπτήρες που πουλάμε δεν ανάβει ποτέ διότι δεν αγοράζεται από καπνιστή αλλά από συλλέκτη.

Η μείωση του καπνίσματος ουδόλως μας ανησυχεί» αποκαλύπτει στη «Φιγκαρό» ο εμπορικός διευθυντής της Zippo στη Γαλλία και στην Ισπανία Ζαν-Μπενουά Κομάρ. Απόδειξη, η αύξηση κατά 4% του τζίρου της εταιρείας το 2013, που έφθασε στο επίπεδο-ρεκόρ των 200 εκατ. δολαρίων.

Παρά ταύτα, η επιχείρηση δεν χάνει ευκαιρία να δημιουργεί νέα προϊόντα. Οχι μόνο ειδικούς αναπτήρες για το άναμμα κεριών αλλά και αρώματα (με μπουκαλάκι σε σχήμα αναπτήρα βεβαίως), ακόμη και μπάρμπεκιου!

Η Zippo, που ιδρύθηκε το 1932 στην Πενσιλβάνια, έχει ήδη εισέλθει στον κλάδο των προϊόντων ψυχαγωγίας και κάμπινγκ στην αμερικανική αγορά. Στην Ευρώπη οι ψησταριές Zippo, που, όπως εύκολα φαντάζεται κανείς, ανάβουν υπό οιεσδήποτε καιρικές συνθήκες με τον αειθαλή αναπτήρα της εταιρείας, θα φθάσουν το 2015. Στόχος της εταιρείας είναι άλλωστε μέσα σε μια τριετία να πραγματοποιεί στη Γηραιά Ηπειρο το 20% του τζίρου της στα νέα προϊόντα.