Οι οδηγίες του ΟΟΣΑ για την απελευθέρωση της αγοράς στην Ελλάδα με στόχο τη μείωση των τιμών κινούνται κατ’ αρχάς στη σωστή κατεύθυνση. Στους περισσότερους κλάδους ισχύουν εδώ και δεκαετίες ρυθμίσεις που ουσιαστικά απαγορεύουν τον ανταγωνισμό. Το αποτέλεσμα είναι υψηλές τιμές και δημιουργία ολιγοπωλίων. Ωστόσο η απελευθέρωση της αγοράς δεν μπορεί να γίνεται, εν μέσω κρίσης, με δογματικό τρόπο, χωρίς συνυπολογισμό των ιδιαίτερων συνθηκών ανά κλάδο, αλλά και χωρίς προσμέτρηση των συνεπειών της τόσο για τις επιχειρήσεις και την απασχόληση όσο και για τους καταναλωτές. Εν ολίγοις, δεν πρέπει η απελευθέρωση κάθε κλάδου να καταλήγει στον μαρασμό των μικρών επιχειρήσεων και στην κυριαρχία πολυεθνικών, εξαφανίζοντας ύστερα από λίγο ακόμα και τον ελάχιστο ανταγωνισμό. Για παράδειγμα, κανένας υπέρμαχος της απελευθέρωσης δεν έχει απαντήσει στις τεκμηριωμένες θέσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης για την αγορά του γάλακτος. Στην οικονομία όμως δεν ισχύει το «πίστευε και μη ερεύνα»!