Τη λειτουργία Γραφείων Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε περιοχές όπου λειτουργούσαν παλαιότερα μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί, αλλά και σε περιοχές όπου οι ασφαλισμένοι χρειάζονται καλύτερη εξυπηρέτηση, ανακοίνωσε η διοίκηση του Ιδρύματος.

Μέχρι σήμερα σε όλη την Ελλάδα έχουν συσταθεί 56 Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης εκ των οποίων λειτουργούν 40.

Τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης στελεχώνονται με 1-3 υπαλλήλους, ανάλογα με τα μεγέθη της περιοχής που εξυπηρετούν και ανάλογα με τις ανάγκες σε διοικητικό προσωπικό, που έχουν τα υποκαταστήματα στα οποία υπάγονται.

Η στελέχωση των Γραφείων Κοινωνικής Ασφάλισης γίνεται με το απαραίτητο για τη λειτουργία του προσωπικό έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του (π.χ. δυνατότητα αντικατάστασης σε περίπτωση χορήγησης αδειών, ασθενείας κλπ). Η τοποθέτηση των υπαλλήλων στα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης γίνεται με απόφαση του Προϊσταμένου Διεύθυνσης του υποκαταστήματος στο οποίο υπάγονται.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο, τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αποτελούν μη-αυτοτελείς υπηρεσίες εντός της ασφαλιστικής περιοχής συγκεκριμένου υποκαταστήματος στο οποίο υπάγονται και το οποίο καλούνται να υποστηρίξουν λειτουργικά.

Οι αρμοδιότητες που ασκούνται από τα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης κατανέμονται ανά τομέα λειτουργίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, περιλαμβάνοντας εργασίες που εκτελούνται χειρόγραφα και εργασίες που εκτελούνται ηλεκτρονικά.

Η εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων στις περιπτώσεις χειρόγραφων εργασιών γίνεται άμεσα με την σύσταση και λειτουργία του Γραφείου Κοινωνικής Ασφάλισης ενώ για τις εργασίες μέσω ηλεκτρονικών διαδικασιών απαιτείται η δημιουργία τεχνικών προϋποθέσεων οι οποίες και θα υλοποιηθούν σύντομα.

Σύμφωνα με το ΙΚΑ άμεσα τίθενται σε λειτουργία μέσω ηλεκτρονικών υπηρεσιών, οι κάτωθι εργασίες στα Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης:

– Διαχείριση οθόνης αναζήτησης ασφαλισμένου.

– Εκτύπωση του Αποσπάσματος Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης.

– Διαχείριση Λογαριασμού Χρήστη.

– Απογραφή ασφαλισμένων.

– Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας.